Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '09

 
Kategori
Güncel
 

Okuduğumu ve duyduğumu anlayamıyorum, anlasam da yanlış anlıyorum!...

Okuduğumu ve duyduğumu anlayamıyorum, anlasam da yanlış anlıyorum!...
 

Açık oturum sunucusu; sinirden alı al, moru mor oluyor.

Az önce gelen son e-postadan sonra anlıyor ki,

Saatlerdir boşa program yapmış.

***

E-posta sahibi öyle bir eleştiride bulunuyor ki,

Katılımcıların saatlerdir karşı çıktıkları, eleştirdikleri konuyu,

Sanki savunuyorlarmış gibi onları suçluyor ve bir de ilgisiz soru soruyor…

***

Sunucunun iyice çıldırmasının nedeni ise,

Daha önce de e-posta gönderenlerin, yine konuşulanları anlamamış olmaları.

Ve üniversite mezunu olmaları da işin tuzu biberi…

***

- ‘’Hayret ediyorum.’’ diyor. ‘’Üniversite mezunu insanlar, saatlerdir açık seçik anlattığımız şeyleri nasıl böylesine yanlış anlarlar?’’

***

Oysa şaşıracak bir şey yok.

Epeydir durum böyle aslında…

Darbelerle vs. toplum depolitize edildikten sonra,

Uzmanlık alanlarında iyi, ( O da ayrı bir tartışma konusu ya, neyse) diğer konularda ilgisiz ve bilgisiz bir kuşak yetişti.

***

Kadınlarımızı ayrı tutuyorum, (onlar yine de erkeklere göre daha fazla okuyorlar) ama genelde dünyada olup bitenlere karşı, şaşırtıcı bir şekilde ilgisiz bir toplum olduk.

***

Yetişmiş insanlarımız, uzmanlık alanları dışında pek bir şey okumuyorlar (Vakitleri olmuyormuş(!)).

Okudukları gazeteler, sadece kendi meşreplerine uygun gazeteler.

***

Fikir tartışmaları da aslında,

Kendi fikirlerinden bir şeyler içermemekte.

Sevdikleri köşe yazarının o gün yazdıklarını,

Kendi düşünceleriymiş gibi söylemekten ibaret.

***

Türkiye’ de yer yerinden oynasa,

Ve o gün gazeteler çıkmasa,

Olan biten hakkında soru sorsanız,

Paralize olurlar…

***

Geçenlerde,

Tarladan ‘’ ÜST DÜZEY YÖNETİCİLİĞE ’’ başlığıyla bir yazı yazdım.

***

Hiçbir uzmanlığı, bilgi birikimi olmayan bir çiftçi inanılmaz bir şekilde devlette yükselirken,

Lisans eğitimi üstüne master, doktora yapmış akrabası;

Tarlada çalışmanın bile bir uzmanlık gerektirdiğini ve çiftçilik yapamayacağını söylüyordu.

***

Değerli bir okurum (Artık, benim de okurlarım var (!)),

Yazım için bir yorum yazmış.

Demiş ki;

- ‘’Köylü milletin efendisidir’’ (!)

***

Sağolsun, Varolsun. Ben de aynı şekilde düşünüyorum ama …

Ben başka bir şey söylemek istemiştim.

***

Bir diğeri SSK emeklisi,

Şu an Antalya’ da yaşıyor,

Ve en acısı dershanelerden emekli bir edebiyat öğretmeni.

***

Sahiplendiği sokak köpeğiyle ilgili bir yazı yazmış.

Ben de bir yorum yazmıştım.

***

Dedim ki,

- ‘’Güzel bir yazı. Benim de toplama (!) bir köpeğim vardı. Aynı yazınızdaki gibi zekiydi. Bir ameliyat sonrası enfeksiyonundan kaybettik. Sonra başka bir köpek aldık ama onun yeri dolmadı. Hoşcakalın... ‘’

Cevap yazmış,

- ‘’ Toplama köpek’’ pek sevmedim.’’

***

Kırma dememek için ve (!) işareti kullanılarak, toplama (!) denmiş.

***

Dershanelerde çocukları sınavlara hazırlamış bir edebiyat öğretmeni!

***

Ne söyleyelim,

İmam cemaat ilişkisi bu olsa gerek …

 
Toplam blog
: 34
: 5544
Kayıt tarihi
: 06.05.09
 
 

..