Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '13

 
Kategori
Anılar
 

Okul arkadaşım Yusuf Savaş

Okul arkadaşım Yusuf Savaş
 

Yusuf Savaş / En sağda. Öğretmen arkadaşlarıyle ( 1972 )


BİR PARÇA

Orada birşey  var kapkaranlık

Orası görünmüyor

Biri  var perperişan

Açmış avuçlarını Tanri'ya

Bir parça ışık  dileniyor...

Evet, bu kısacık sözcüklerden oluşan şiir  okunmayan, yazılmayı bekleyen  bir romanın bir  özetidir. Şairi okul arkadaşım Yusuf Savaş'tır. Bugün  onunla birlikte  biraz geçmişlere gitmek istiyorum. Biraz anılarımızı  tazelemek istiyorum. Hey koca şair  Yusuf Savaş, şimdi nerelerdesin ? diye bağırmak istiyorum...

Şanlıurfa, Viranşehir, Kızıltepe, Mardin ,Midyat, Dişabakır, Alipaşa, Melik Ahmet ,Dağkapı, tarihi surları   ve Dicle  Köprüsü  şimdi  fersah   fersah çok  gerilerde   kaldı...Heyhat!....Bunlar tümüyle anılarımızda ,beleklerimizde  kaldı...

***

Bir okul  arkadaşımdan söz etmek istiyorum. Birbirimizden ayrılalı aşağı, yukarı 45 yıl geçti. 1958-1960 yılları arasında Kızıltepe Ortaokulu'nda beraberdik. O zaman soyadı “Özsökmen’di. Yusuf Özsökmen'in babası ilçemizde Tekel Müdürü, halim, selim doğru, dürüst ilçede sevilen, sayılan bir insandı... Yusuf Savaş, çalışkan bir öğrenci idi. O yıllarda güçlü bir kalemi vardı. Okulun duvar gazetesinde şiir, makale ve karikatürleri yayımlanırdı. Daha sonra  kader bizi Diyarbakır Erkek ilköğretmen Okulu’nda tekrar yan yana getirdi.

Şubelerimiz ayrı da olsa zaman zaman buluşurduk. Yine o yıllarda okul müdür yardımcısı ve tarih Dersi öğretmenimiz Erdoğan Toker’in yardımıyla ÖZGÜR gazetesini çıkarıyorduk. Yine bu Özgür’de şiirlerimiz çıkardı. O yıllarda Yusuf’un soyadı değişmişti, Yusuf Savaş olmuştu. 1963-1964 yıllında ikimiz de Diyarbkır Erkek ilköğretmen Okulu'ndan başarıyla mezun olduk.

Öğretmenlik yaşantımızda İkimiz de Anadolu’nun değişik yerlerinde öğretmenlik ve idarecilik yaptık. Bir ara Yusuf Savaş,1970’lerde Diyarbakır’da çıkan  “Tarancı Dergisinde “ ve Varlık Yıllığı'nda ve hâlâ yanımda  bulunan 1965 yılında Ajans Türk Seçme Şiirler Antolojisi’nde  bir iki şiiri vardır. Yusuf Savaş  Diyarbakır Eğitim Enstitüsü  Türkçe Bölümü'nden mezun oldu. Mardin / Mityat Ortaokulu'nda  Türkçe öğretmenliği yaptı...Daha sonra ondaen  hiç haber alamadım. Ve haber bilgi alamadığım için  üzülüyordum...

Bu güzelim şiir Antolojiyi Necdet Evliyagil çıkarıyordu. Bu vesileyle Evliyagil’i de rahmetle ve saygıyla anmak istiyorum. Bu Antoloji sadece Y. SAVAŞ  için yıllardır başucumda saklıyorum. İşte bu yayın organlarında az da olsa Yusuf Savaş’ın şiir ve öykülerine rastlamıştım.. O yandan çok ümit vardım. Daha sonra izlerini kaybettim... 

Aradan yıllar geçti Bir daha izine rastlamadım. İnanın çok merak idiyor ve neden sanat dergilerinde izlerine rastlamiyor diye düşünüyor ve üzülüyordum. Yakın zamanda Facabook kanalından ve bilgisayar ortamında buluştuştuk. Şimdi zaman zaman haberleşiyorum. O'da artık Millyet Blyog'ta yazıyor. Şimdi yıllardır yanımda sakladığım 1965 tarihli rahmetli Necdet Evliyagil'in çıkardığı Seçme Şiirler Antolojisi'nde yayımlanan bir şiirini burada sizlerle paylaşmak istiyor ve sevgili Yusuf SAVAŞ'A selam ve sevgiler gönderiyorum.

KONUŞ

Ellerin bir kapıya uzandı

Dilin bir zorlamada

Konuşkonuş zararıyok

İstedeğin birdilim ekmek

Ellerinhergün ona uizamada

Sen en kuytu köşelere koşmaktasın

Kendince özgür olduğunda

Belki mutluluğun sonsuz

Bir yerlerde çöplük bulduğunda

Basamaklar yüksek, inişler derin

Zaman aşımına uğramış ayakların

 Gerçekleşti aklığı en karanlık günlerin

 Sen bir türlü tuttur yüksek perdeden

Sorma bu özgürlük nasıl nereden

 Eellerin bir kapıya uzandı

 

Yusuf SAVAŞ

Ajans Türk Edebiyatından  Seçme Şiirler Antolojisi

Hzr:  Necdet  EVLİYAGİL /  Ajans Türk Matbaası /

s: 590-  Ankara 1965

 

 

                   

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..