Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '09

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
678
 

Okul çağında çocuğu olanlar

Okul çağında çocuğu olanlar
 

Okul çağında çocuğu olanlar diğerlerine göre yani çocuğu olmayan veya çocuğu henüz okul çağında olmayanlara göre çok daha çalışkan ve çok daha fazla bilgiye sahip. Neden mi böyle diyorum çünkü okula giden bir oğlum var ve ben yıllar önce okuyup öğrendiğim ve unuttuğum bir çok şeyi yeniden okuyup öğrenmeye başladım.

Hani bildiğimizi zannettiğimiz şeyler vardır, ilkokulda, ortaokulda, lisede görmüşüz öğrenmişizdir. Sonra alanlara ayrılıp ilgili ve bilgili olduğumuz alanı seçip üniversiteye gitmişizdir. Ben İngilizce öğretmenliğini seçtim. Sayısalla aram iyi değildi diye. Bir daha ömür boyu matematikle fizikle işim olmaz dedim. Olmadı da.

Oğlum okula başlayana kadar sürdü bu sefam. Sen misin bir daha asla karşıma çıkmayacak diyen. İlkokul 1'e giden oğlum bana Hanyayı Konya'yı gösteriverdi. İnanın ilkokul 1 falan demeyin şimdiden anne-baba olarak bizi şaşırtan birbirimize aval aval bakmamıza sebep olan konularla karşılaşıyoruz. Bu daha başlangıç onu da anladım. İleride karşıma logaritmasından tutun havuz problemlerine, gelmiş geçmiş tüm savaş tarihleri, tüm fizik ve dilbilgisi kuralları çıkacak ve hepsini yeniden çalıştırtacak bu çocuk bize. İkinci çocukta rahat edeceğiz inşallah. Tam donanımlı, her sorduğu soruya cevap verebilen ebeveynler olacağız. Öğrencilik günleri çocuğunuz olunca yeniden başlıyor. Bir tek öğretmen sizi yazılı yapmıyor o kadar.

Aman banane kendi çalışır yapar demeyin. Çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsanız oturup onunla çalışmaya, onu çalıştırmaya mecbursunuz. Ama dikkat. Daha en başında çocuğunuzla çok sıkı alakadar olmazsanız biraz rahat edersiniz. "Anlamadığını öğretmenine sorsana yavrucuğum", "Aaaa bunu nasıl anlamazsın, bir kez daha dikkatlice oku bakayım. Ben yaparsam ne anlamı kalır" gibisinden cümlelerle çocuğunuzu kendi kendi anlama ve çalışmaya yönlendirin. Yoksa benden söylemesi geçmişte uzak kalmak istediğiniz ne kadar ders konu varsa dejavu şeklinde karşınıza çıkıverir.

Zaten çocuklar o kadar rahatlığa alışmış durumda ki bir kere ödevine yardım edin elinizi verip kolunuzu kaptırmış kadar olursunuz. Bir daha ödevlerini sizin yardımınız olmadan asla yapamaz. Hiç bir konuyu siz anlatmadan anlayamaz (anlasa bile).

Mesela ortaokula giden çocuğu olan eltim, bir tek onunla kursa gidip sınavlara girmiyor. Bütün testleri onun tarafından kontrol ediliyor. Anlamadığı konuları anlatabilmek için önce kendisi anlamak üzere oturup ders çalışıyor. Şimdi o ALES sınavı var ya ona girse inanın benden yüksek not alır. Neden mi çünkü bilgileri güncel taze çocuğu sayesinde. Ben de o kadar başarılı hale geleceğim elbette. Matematikte en az 15 net çıkaracak durumda olacağım bir gün. Oğlum sayesinde yeniden seveceğim matematiği, fiziği :) Mecburen yani, öyle gözüküyor.

Mesela çocuk kanalındaki yarışmalardaki sorulara bir cevap vermeye çalışın. Emin olun o çocuklar sizden daha fazla soruya doğru cevap verecektir. Biz çocuğu okula giden ebeveynler bir kaç adım öndeyiz anlayacağınız. Bunun tadını çıkaralım bari yapacak başka bir şey yok. İyi çalışmalar hepinize...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Editör'den Öneriler alanında yayınlanmıştır

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 144
Toplam yorum
: 713
Toplam mesaj
: 146
Ort. okunma sayısı
: 2879
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster