Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Okul Gıdası Logosu

Sevgili tüketiciler, satın almış olduğunuz ambalajları inceliyorsunuz değil mi? Ambalaj demek, sadece renk ve üstündeki yazı değil çünkü. Bir gıda ürünün üzerindeki yazılar ve semboller bizlere birçok şeyi ifade eder. Hatta tüm bu yazı ve semboller sizler için… Bu konuda daha ayrıntılı bilgi sahibi olmak isterseniz 2016 yılında yazmış olduğum “Gıda ambalajlarının üzerindeki semboller-Bilinçli tüketim” yazısını okuyabilirsiniz.

Gelelim bu haftaki konumuza…

“Okul Gıdası Logosu”

Bu logo adından da anlaşıldığı gibi okulları ilgilendiren bir konu. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olan resmi ve özel kurumlarda bulunan kantin, büfe, kafeterya gibi gıda işletmelerinde satılan ambalajlı gıdaların üzerinde bu logoyu görebilirsiniz. Yani anlayacağınız, okul kantinlerinde her istenen ürün satılamıyor. Dışarda da bazı ürünlerin üzerinde “Okul Gıdası Logosu” gördüğünüzde tam olarak ifade ettiği durum bu. Bu gıdalar belli kriterlere göre belirleniyor ve uygun bulunan gıda ürününün ambalajına logo ekleniyor.

Okul Gıdası Logosu, yuvarlak bir zemin içerisinde beş insandan oluşuyor. Logo içerisinde “Okul Gıdası” yazısı dört kere belirtilmiş. Görünce “Aaaa biliyorum ben okudum bunu geçen gün gazetede.” dersiniz artık.  Ya da çocuğunuza, torununuza “Kantinden aldıklarının üzerinde şu logo var mı?” diye sormacalar falan olabilir. Öğrencilerin farkındalığının arttırılması, bilinçli seçimlere yönelmesi amaçlanan bu uygulama bence oldukça mantıklı. Gıda muhafaza ve ambalajlama teknikleri dersinde anlatmış olduğum bir ambalaj kusurunu öğrenciler o kadar iyi kavramıştı ki, sürekli ambalaj hatası olan ürünleri keşfedip firmayla iletişime geçmeyi ve onları iyileştirmeyi hedefliyorlardı. Beni gördükleri yerde koşup da ambalaj getirdiklerini hatırlıyorum, aklıma geldikçe gülümserim. Şimdi de bu yazıyı okuyanlar “Okul Gıdası Logosu” ile ilgilenecekler eminim.

Bilinçli ve her şeyin takibinde olan bir nesilin yetişmesi bizler için mutluluk verici.

Sağlıkla Kalın!

Not: “Bakalım tükettiğiniz hangi gıdada karşınıza çıkacak?”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..