Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '06

 
Kategori
Eğitim
 

Okul kayıt parası çilesi

Okullara kayıt çilesinin sona erdiği şu günlerde İstanbul valisi sayın GÜLER herkesin okula yardım etmesi gerektiğinden dem vurmuş. Oysa uluslar arası sözleşmeler ve anayasamız bu konuda bakın neler diyor.

*Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi'ne göre: " Taraf Devletler... İlköğretimi herkes için zorunlu ve parasız hale getirirler. " (madde 28) Anayasa' nın ilgili hükmüne göre: "... İlköğretim kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunludur ve Devlet okullarında parasızdır."(madde 42) İlköğretim ve Eğitim Kanunu'na göre:" İlköğretim, ilköğretim kurumlarında verilir. Öğrenim çağında bulunan kız ve erkek çocuklar için mecburi, Devlet okullarında parasızdır." (madde 2)

Buna göre sayın vali anayasal suç işlemiştir. Sayın savcılara duyurulur.

Sorun aslında sıradan bir sorun gibi görünmekle birlikte büyük sıkıntıları beraberinde getiren bir uygulama haline gelmiş bulunuyor.

Öncelikle bir arkadaşımdan aldığım bir yakınmayla başlayayım. Çocuğunu okula kaydettirmek için (okul oturduğu semtten ayrı bir semtte) 1500 ytl den aşağı olmaz deniliyor kayıt için. Bunun yanında ayrıca muhtara ikemetgah için ekstra ödeme yapılması gerektiğini öğrenir. Toplam maliyet ortalama 2000 ytl civarındadır. Bir kamu çalışanının 2,5 aylığı, asgari ücretlinin 4 aylığı. Bunun üzerine ayrıca okul dönemince istenen paraları ilave edebilirsiniz.

Bu durum dar gelirli vatandaşların çocuklarının eğitim hakkının elinden alınmasıyla eşdeğerdir.

Aynı zamanda eğitimde fırsat eşitliğini yok etmektedir.

Hukuksuzluğu kamu kurumlarınca meşru hale getirmektedir.

Amil sağlamlar türemektedir, okuldan itibaren çocuklarımız yolsuzlukla tanışmaktadırlar. (Saygın eğiticileri tenzih ederek söylüyorum ne yazıkki su istimalleri çokça duyar olduk)

Önceleri küçük ödentiler olan paralar bu gün inanılmaz rakamlara erişmiştir. Daha iyi bir gelecek için çocuklarımıza yeterli eğitimi vermek zorundayız. Ama böyle değil..

Bu durum geleceğimize dinamit koymaktadır. Hani ülkemizin en büyük avantajı genç nüfus ve işgücü potansiyelimizdi. Gençlerimizi heba ederek mi avantajı yakalayacağız.

Zorunlu bağışlar ne yazıkki emniyetten, tapu idaresine hatta adliyede dahi alınmaktadır. Yok falan dernek, yok filan vakıf adına. Hukuk dağıtan bir kurum bile yasal olmayan bir biçimde para toplarsa.... bu duruma çocuklarımızı galiba peşin alıştırıyoruz değilmi...yorum sizin...

*turkhukuksitesi.com’ dan alınmıştır.

 
Toplam blog
: 144
: 2687
Kayıt tarihi
: 01.07.06
 
 

Ziraat mühendisi ve iktisatçıyım. yatırım danışmanlığı ve kişisel gelişim konularında  Simurg Con..