Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Okul kermesi ve ÇATAL tarifi

Okul kermesi ve ÇATAL tarifi
 

Bugün oğlumun okuluna yapılan ek bina için çalıştık. Nasıl mı? Her hafta yapılan kermesin sırası bizdeydi. Ben de akşam bunun için hazırlık yaptım. Öğlen Mert'le birlikte gittim okula. Veliler marifetlerini konuşturmuşlardı doğrusu. Kekler, börekler, sarmalar, mercimekliler, pastalar neler yoktuki. Valla bizim hanımlar çok marifetli. Hepsi birbirinden güzeldi. Öğrenciler, öğretmenler, veliler herkes kapış kapış aldı yapılanları. Ben de ÇATAL yaptım. Çatal ismi ilginç, tadı nefis, fakat içeriğindeki malzemeler bakımından rejimde olduğum şu günlerde tarafımca tehlikeli arz edilen bir yiyecek. Evet itiraf ediyorum 2 tane götürdüm. Ama ne yapayım ya çok lezizdi. Arada kaçamak olur arkadaşlar. Bu arada verdim 4 kilo. Bu da ödülü olsun değil mi?:))) Bu güzel lezzetin tarifine gelince;

* 1 paket (250gr) çok yumuşak margarin veya tereyağı

* 1/2 su bardağı sıvıyağ

* 1 su bardağı yoğurt

* 1 yumurta akı

* 1 çay kaşığı toz şeker

* 1 tatlı kaşığı tuz

* 2 tatlı kaşığı mahlep

* 5 su bardağı un

* 1 paket karatma tozu

* Üzeri için yumurta sarısı ve çörekotu

(Ufak bir not olarak ilave edeyim. Evde mahlep yoktu. Bende Dr.Oetker'in yeni çıkan mahlepli susamlı kabartma tozundan almıştım. O da işe yaradı. Tavsiye ederim şekerler)

Tüm malzemeyi elastik bir hamur elde edilene kadar güzelce yoğurun. Hamuru streçfilmle kaplayıp 15-20 dk. buzdolabında dinlendirin. Hatta vaktiniz varsa 2-3 saat dinlendirebilirseniz daha iyi olur.

Buzdolabından çıkardığınız hamuru küçük bezelere bölün. Yaklaşık 25-30 beze çıkıyor. Ama daha kocaman olsun istiyorsanız daha büyük bezelerde yapabilirsiniz tabii.Bu arada fırınınızı 175 dereceye ayarlayıp ısıtın. Daha sonra bu bezelerin herbirini uzun ve parmak inceliğinde bir rulo haline getirip, tezgahın üzerinde resimde gördüğünüz gibi "S" şekli verin. "S" in iki ucunu ortada birleştirip Çatal 'a şeklini verin. Üzerine yumurtayı sürüp çörekotunu serptikten sonra fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

Bu aralar yemek tarifleri fazlaca mı olmaya başladı ne? Yoksa rejim işkencesimi yapıyorum ya kendime.Neyse benim ÇATAL 'lar kermeste TOP 5 'teydi valla.Ehh sizede afiyet olsun bakalım...

 
Toplam blog
: 49
: 4247
Kayıt tarihi
: 01.01.08
 
 

1971 Merzifon doğumluyum. Hayatın her alanında üretmenin doğruluğuna inanıyorum.. Evliyim ve Mert ..