Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '10

 
Kategori
Eğitim
 

Okul öncesi

Eğitim ana rahminde başlar. Ben biraz daha gerilere gidip eğitimin çocuğun ana rahmine düşmeden çok önce başladığını iddia edeceğim. Şöyle ki birbirini seven ana-babanın çocuklarının daha sağlıklı ve mutlu oldukları gözlemler sonucu ortaya çıkmıştır. Eğer ana baba birbirini sevmiyor, zoraki bir birlikteliği sürdürüyorsa çocuğun doğmadan önce sağlıksız ve mutsuz olacağı kesindir. Zira ana rahmine düşen çocuğun anasının her türlü psikolojik durumundan, beslenişinden çeşitli Tıbbi makalelerde izah edilmiştir. Zararlı alışkanlığı olan, sigara ve alkol kullanan anneden doğan çocuğun zekâ geriliğinden çeşitli hastalıklara kadar bir sürü sakatlıklara muhatap oldukları bir gerçektir. Çocuk eğitiminde yukarıda saydığım bilgiler ana-babanın eğitimi ve birbirleri ile olan ilişkilerinin çocuklarına olan etkisini üzerinedir. Çocuk dünyaya geldikten sonra ev - aile ortamı ve okul hayatı başlar. Ana kucağından ne kadar erken yaşta sosyal hayata katarsak çocuklarımız o kadar daha sosyal olurlar. Okul öncesi eğitimi 0–72 ayını kapsar. Eğitim kurumları yönetmeliğinin 6. ve 7. maddeleri gereği;


Ana sınıfı; 60–72 ay
Anaokulu; 37–72 ay yaş gruplarına göre sınıflanır. Tabii ki bu yaş grubunu öncesi kreş eğitimini kapsamaktadır.
Okul Öncesi Eğitiminin Faydaları:
Çocukların zekâları artar,
Sınıf ve okul ortamına alışır,
Beslenme ve sağlık durumunda iyileşmeler olur,
Sosyal ve duygusal davranışları gelişir,
Daha olumlu çocuk-ebeveyn ilişkisi oluşur,
İlköğretime hazırlanır.
Çocuğun sosyal, duygusal, fiziksel, zihinsel, özbakım, ince ve kaba motor fonksiyonları gelişir,
Matematik bilim becerileri,
Dil becerileri,
Okuma becerileri gibi faydaları vardır.
Okul Öncesi Eğitiminin Olumsuz Yönden Etkileye Nedenler
Ailenin bu eğitim ile ilgili bilinçsizliği,
Yerleşim yerlerinin dağınıklığı,
Alt yapı ve okullaşmanın yetersiz olması,
Kadro yetersizliği,
İlköğretim deki gibi zorunlu olmaması,
Ücretli olması.


Çözüm Yolları:



Ana Çocuk Sağlığı, rehberlik Hizmetleri, Okullar ve Milli Eğitim Müdürlükleri kanalı ile konferans, seminer, toplantı, yazılı ve görsel medya kullanılarak aileler bilinçlendirilebilir,
Kapanan köy ve yerleşim birimlerindeki eski okul binaları okul öncesi eğitimi verilebilecek şekilde onarılıp kullanılabilir,
Yeni okul, kreş ve anaokulları inşa edilebilir,
Kız Meslek Liselerinin ilgili bölüm mezunlarını “kısa dönem hızlandırılmış eğitim ve kurslardan” geçirilerek kadro eksikliği giderilebilir,
İlköğretim kurumları gibi zorunlu hale getirilebilir,
Aileler ikna edilerek maddi katkıları sağlanabilir.

 
Toplam blog
: 154
: 861
Kayıt tarihi
: 25.01.10
 
 

Rize nin Çamlıhemşin ilçesinde doğdum. 1969 yılında ilkokul,1972 yılında ortaokul,1975 yılınd..