Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Okul servisinde cinayet

Okul servisinde cinayet
 

Akşam televizyonda haberlerde Alanya’ dan acı bir haber vardı. Bir okul servisi hızla giderken kapısı açılmış ve düşen 8 yaşındaki Alican ağır yaralanmış ve hastanede kurtulamamış. Okul servisinin kapısı yalnızca sürücü tarafından açılabilecek otomatik bir kapı olması gerekirken, öğrenciler servisin içinde birbirlerini iterken birisinin kolu açma düğmesine çarpmış ve kapı açılmış.

Eğer okul servisi olarak kullanılan bu araç kurallara uymadan trafiğe çıkmışsa ve bir çocuk bu hata yüzünden düşüp ölmüşse, bu durum kaza, ihmal gibi sözcüklerle açıklanamaz. Bunun adı cinayettir.

Bu cinayette sorumlular kimlerdir?

- Servis aracı sahibi
- Servis aracı sürücüsü
- Servis aracının bağlı olduğu bir şirket varsa, o şirketin yöneticileri
- Servisin öğrencilerini taşıdığı okulların müdür ve diğer yöneticileri
- İlçe Milli Eğitim Müdürü
- İl Milli Eğitim Müdürü
- Milli Eğitim Bakanı
- Servis aracının güzergahında gören yapan tüm trafik polisleri
- İlçe Emniyet Amiri
- İl Emniyet Müdürü
- Kaymakam
- Vali
- İçişleri Bakanı

Bu sıradan bir kaza haberi olmamalıdır. Servis sahibi, sürücüsü yargılanırken diğer sorumlular da hesap vermelidir. Milli Eğitim Bakanı İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlerini ve okul müdürlerini görevden aldıktan sonra istifa etmelidir. İçişleri Bakanı Vali, Kaymakam, İl Emniyet Müdürü, İlçe Emniyet Amirini ve polisleri görevden aldıktan sonra istifa etmelidir.

Giden Alican geri gelmez, bunun bedeli ağır olmalıdır, tüm sorumlular bu bedeli ödemelidir. Bu yazdıklarımda, Alican’ın sınıf arkadaşlarının gözyaşlarını televizyonda izlediğim andan buyana dinmeyen öfkenin izleri olduğunu biliyorum. Yollarımızda tüm okul servisleri “sıfır hata” ile trafiğe çıkana kadar bu öfke hiçbirimizde dinmesin.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..