Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '13

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Okula gitmek istemiyorum anne!!!

Okula gitmek istemiyorum anne!!!
 

Okula gitmek istemiyorum anne!!!


Kızım anaokuluna başlayalı yaklaşık 1 ay oldu. İlk hafta okulu tanıma ve okula uyum sağlamaya çalışma ile geçti. Yeni arkadaşlar, öğretmeni, yeni çantası ve okul malzemeleri, yeni okul kıyafetleri, yeni alışkanlıklar, yeni uyku düzeni… İnsanın hayatına bir çok yeni aynı anda girince, alışma süreci uzadıkça uzuyor doğal olarak. Alıştı mı acaba diye anlamaya çalışıyorum; Sonra kendimi O’nun yerine koyuyorum; Bazen de olsa okula gitmek istememesini anlayışla karşılıyorum. Alışma sürecini elimden geldiğince yumuşatmaya çalışıyorum. Nasıl mı;

Benim eski okul albümümü buldum. Akşamları sohbet ettiğimiz saatlerde, o albümü alıyorum elime ve birlikte bakmaya başlıyoruz albüme. Minik sandalyeler, masalar, bir sürü oyuncak, faaliyet gereçleri, süsler, okul kıyafetleri, öğretmenler ve bir sürü kendi yaşında çocuk. “Anne” diyor; “Bu sarı elbiseli sen sin değil mi”. “ Evet” diyorum gülerek. Sonra eski oyuncaklara takılıyor gözü ve soruyor “Eskiden hep böyle tahta oyuncaklar mı vardı sizin okulunuzda ve yemekler bu resimdeki gibi minik tabaklarda mı yenirdi?”…Ben anlattıkça gülümsüyor, “bir daha anlat, bir daha” diye uydurma komik hikayelerime sanki kendi hikayesiymişcesine katılıyor. “Bende sizin okulunuza gelebilir miyim anne?“ diyor keyifle…  Sizde eski anaokulu fotoğraflarınızı çocuklarınız ile paylaşıp, motive etmek adına hikayeler uydurabilirsiniz. Aklınızda kalan birkaç anaokulu şarkısı mırıldanın mesela. Çok eğlendiğinizi göreceksiniz.

İlk ay okulda öğretmenlerinin çektiği fotoğrafları bir albüm haline getirip çocuğunuza süpriz yapın. Arkadaşlarını ve fotoğraflarda neler yaptıklarını anlatmaya teşvik edin.

Çocuğunuza bir takvim hazırlayın. Hangi günler okula gideceğiniz,kaç gün gideceğiniz anlatın. Gittiği günler için takvime bir çarpı koyun. Ağlayıp gitmek istediği günlerde ağlayan yüz, güldüğü günlerde gülen yüz yapın mesela takvime. Haftasonu durum değerlendirmesi yapın mesela; Kaç tane gülen yüz var, kaç tane ağlayan. Gülen yüzlerin sayısına göre O’nu ödüllendirin.

Evde de kendi yemek yeme alışkanlığını destekleyin. Yemek istemediğinde ısrar etmeyin.

Çocuğunuzun yaşadığı bu alışma sürecinde okula gitmek istemediği günler olacaktır mutlaka. Hasta olduğu ve naz yaptığı zamanlarda… Hasta olduğunda evde mutlaka yatarak dinlenmesini sağlayın, evde oyun oynayarak hastalığını geçirdiğinde bunu okula gitmediği için verilen bir ödül olarak algılayabilir. Aman dikkat! 

 
Toplam blog
: 50
: 3949
Kayıt tarihi
: 03.11.11
 
 

Matematikçi Yüksek Lisans ..