Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '08

 
Kategori
Eğitim
 

Okuldaki başarısızlık ve intihar

Okuldaki başarısızlık ve intihar
 

BIR DİZİ KİTAP


Yurttan ayrıldığımdan beri ülkemizdeki egitim sorunlarını ancak netteki basın araçları aracılığı ve zaman zaman yakınlarımla konustuklarım kadarı ile biliyorum. Çocuklarına daha iyi bir eğitim vermek için ailelerin ne denli çaba gösterdiklerini , sınava hazırlanırken aile içinde olabilecek çatışmaları az çok kafamda canlandırabiliyorum. Eğitime ayrılan ödeneklerin çoğunun personel giderlerine ayrılan bir ülkede, okullarda eğitim gören ögrencilerin yeterli araç gerece sahip olmadıklarını da duyuyorum . Bir çok ögrenci okul sonrası kursa gidiyor . Aslında okulda edinmeleri bilgileri kursta öğrenmeye gidiyorlar . Özel dersler de çabası . Bizim öğrencilik dönemimizde ancak zayıf ders olunca kursa gidilirdi . Ben üniversite hazırlık kursuna bile gitmedim.

Burada da egitimdeki sorunlar ülkemizden farklı değil . Devlet okullarında özellikle orta okulda ögretmenler sınıfta düzeni sağlayamadıkları için dersi günü gününe işleyemiyorlar . HADİ ÇOÇUKLAR KURSA ... Bir başka seçenek ılkokuldan , olmazsa ortaokuldan o da olmazsa lısede özel okula göndermeyi istiyorlar aileler coçuklarını ama her çocuk özel okuldakı ders yükünü kaldıramıyor . Çünkü özel okulların ünü , ülkede iyi eğitim veren üniversitelere girmeyi sağladıkları ögrencilerin sayısı ile artıyor . Lise bir ve ikide tüm müfredatı bitirip son yılda üniversiteye hazırlıyorlar ögrencilerini .

Orta okuldan baslayarak yoğun bır çalışma sürecine giren özel okul ögrencilerinden kimi iyi kötü yürütüyor işi . Günlük ders programı bittkten sonra okulda bırkaç saat daha kalıp eksiklerini tamamlamaya çalışıyorlar . Severek yapanların sayısının çok olduğunu söyleyemem . KYOUIKUMAMA ( eğitim düşkünü analar ) ile çatışmalar yaşanıyor bazan .

Bazan çatışma hiç te iç açıcı sonuçlara yol açıyor . Bir keresinde çocuk kendi evini ateşe verip annesinin ve kardeşinin ölümüne yol açmıştı . Daha iki gün önce bir özel orta okul ikinci sınıf öğrencisi okuldaki başarısızlığı nedeniyle kendini hızla gelen trenin altına attı ve yitirdi canını. Adı açıklanmadı ama bizim çevreden bir çocuk . Gittiği ılk okul bizim evden bir kaç km uzakta . Okullardaki faaliyetlere katıldığım için mutlaka görmüşlüğüm vardır . Çok üzgünüm.

Geçen gün oğlumla konuşuyordum . Onu özel orta okul hazırlık sınavına göndermemden hiç hoşlanmadığını itiraf etti. Sınavı kazanamamıştı ama ne eşim ne de ben sonucun olumsuz olmasından dolayı onu azarlamamıştık . Şimdi bir çok öğrencinin gitmek istediği bir devlet lisesinde ikinci sınıfta . Yeni ögretim yılı başladı . Eskisi kadar ders çalışmasına karışmak istemiyorum , sessizim ama ders çalışması gerekli zamanda bilgi sayarın basında zaman öldürünce içim içimi yiyor .

Canına kıyan ya da başkalarına , ailesine zarar verenlerin haberlerini duydukça onu kendi haline bırakmamın doğru olacağını düşünüyorum . Uygun ortam yaratıp onunla konuşmak ve sınıf öğretmeni ile iletişimi sürdürmekten başka çıkar yol yok gibi . NE DERSİNİZ ?
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..