Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '08

 
Kategori
Anılar
 

Okullar açılırken bir '' Bayram '' anısı...

Okullar açılırken bir '' Bayram '' anısı...
 

O, şimdi iyi bir sporcu ...


Üzerime öğretmen önlüğünü giydiğim günden beri görev yaptığım fakülteler dahil, tüm okullarımda, çevresinde dışlanmış tam bir problem yumağı sayılan öğrencilere karşı, bir başka ilgim vardır.

Severim haşarı tipleri...

Böyleleri, - erinlik-ergenlik karması -dönemlerine rastlayan lise yıllarında, daha fazla göze batmak isterler.... Haylazlıklarıyla dikkat çekmek isterler.

Karşı cinse olan aşırı ilgileri de zıpırlıklarını daha da bir azdırır.

Vaktiyle, öğrencilerinin serkeşliğinden dolayı, halkın ''yaka silktiği bir lisede'' ,Edebiyat derslerine giriyordum.

Kılık-kıyafet rezilliğinden tutun;öğretmenlerin sık sık öğrencilerinden dayak yediği;sınıflarında dersten başka her türlü '' hır- gürün'' yaşandığı bir okuldu (?)

Yöneticilerin acizliği de olaylara '' tuz-biber '' ekiyordu. Bayrak törenleri, yasak savma biçiminde geçiştiriliyordu.

Kız öğrenciler, çirkin boyalı saçlarıyla; kalın ojeli tırnaklarıyla ;küpeli kulaklarıyla dikkat çekiyordu.

Seçkin liselerin seçme sınavlarını başaramamış ; tabiri caizse,'' eleğin altında kalmış ''; alt gelir guruplarından olan gariban velilerinin, ''saldım çayıra;mevlam kayıra '' felsefesiyle (?) başından atmaya çalıştığı çocuklardı bunlar...
........


O'nu, ilk dersimde, kalabalık bir sınıfın gerisinde, duvar dibinde konuşlanmış bir sıranın öğrencisi olarak tanımıştım.

Sınıfın en geveze erkek öğrencisiydi. 1.85 boyuyla da okulun en uzun boylusuydu...''Çam yarması ''gibiydi...

Ders araç ve gereçleri olmadığı gibi, üzerine dar gelen ve eskimiş okul giysilerinden, oldukça yoksul bir çocuk olduğu da her halinden belli oluyordu...

Derse girer girmez otomatik ayarlanmış çenesi, yorulma bilmeden habire konuşurdu.

İkaz ettiğimde de tüm efendiliğini takınarak, hemen özür diler ve kısa süreli sessizliğe bürünürdü.

Sonra, tekrar ''dır dır da dır dırrr !.. ''

Bu kadar lafı da nereden bulurdu anlayamıyordum...

Zaman zaman, arkadaşları beni uyararak ,

''O'nun üzerine fazla gitmeyin,çok vukuatı var !..Bizden söylemesi.. Hem Bayram arkadaşımız boş gezmez !..Ona göre haaa !..'' diyerek de gözdağı vermeyi ihmal etmiyorlardı.

Okul disiplin kurulu kayıtlarında bir kaç önemli vukuatı da vardı...Okuldan atılmaya da ramak kalmıştı !..

İdolü de Polat Alemdar'dı...
.........

Bayram'ın yine, ''kaynana zırıltısı moduna'' girdiği bir gün ,sınıftaki kısa süreli ödev sessizliğini değerlendirip
yanındakilere ne anlattığını merak ederek yaklaşmıştım...

'' Bayram,neden devamlı konuşuyorsun ?..Yoksa benim anlattıklarımı beğenmiyor musun ?..''

'' Yok hocam estağfurullah...Ne demek...Dinliyorum ya !..''

'' Hem,sonra, senin kitap, defter gibi kaynakların da yok !..''

Ergenlik sayesinde yenile kalınlaşmış sesiyle:

'' Onlar ne işe yarar hocam ;yenir mi içilir mi ?..''

'' Ama Bayram,kaynaklar olmadan öğrencilik olur mu ?..''

''Boş ver,hocam, bizim hayatımız kaymış; kaynağımız kurumuş; sen neşene bak !..

Sınıftaki diğer haylazlardan da kısa aralıklarla, gülme soloları başlamıştı...

''Hih..hiiiih...Pıııkkk !..''

''Susun çocuklar !..''

''Kih...kiiih...Piıiyyykkk !..''

Bendeniz, Bayram'ın üzerine fazla gitmeden, içten bir ''Süphanallah !.. ''çekerek çocukların ilgilerini yoğaltmak için bir fıkrayla dersimi tamamlamıştım.

Bundan sonra da dersim yoktu. Bayram'la mutlaka konuşmalıydım...Bu öğrenciyi ,kafama koymuştum...

Okulda liderlik pozunda olduğundan, tüm öğrencileri de olumsuz etkileyebilirdi !..Ya da tam tersi !..

Teneffüste, bahçeye çıkıp arkadaşlarının arasında bayrak direği gibi dolaşan Bayram'ı yanıma çağırmıştım.

Hafifçe koluna girip bahçede gezinmeye başlamıştık...

''Hocam, ben mimli adamım !..Koluma girme !..Güzel adınız kirlenir !..''

Hiç oralı olmadan...

''Bayram, bugün canım çok sıkılıyor !..''

''Hayırdır hocam !..Söyle sıkıntını, bitirelim işini !..''

''Yok !..Yok!.. Öylesi değil; sizin sınıfta ,dersime kendimi veremedim !..''

''Tabi veremezsin hocam !..Benim gibi bir ahlaksız orada olunca !..''

''Bayram, senin boyun çok uzun maaşallah !..''

'' Allah boyvermiş; gapmış goyvermiş;neye yarar hocam !..''

''Yok !..Yok !..Öyle deme !..Bu şans herkeste yok !..''

''Benim adım -sırık ,bostan korkuluğu, deve !..Şans, bunun neresinde ?..''

''Bayram, bana tiyatro çalışmalarında yardımcı olur musun ?..Yeni bir oyun sahneyeceğiz arkadaşlarınla!..''

''Neee ?..Tiyatora mı !..Ben ha ?..Hocam benden bi mok olmaz !..Ancak iyi hambal olur. İyi dekor taşırım bak !..''

'' Hayır,ses tonun çok iyi...Oyunun sunucusu ol !..''

'' Dünyada olmaz,bizim zıpırlar tefe koyarlar beni !..Karizmayı çizdiririm !.. Haaa !..bakın , bana katil rolü uyar !..''

'' Bilakis,sana sunuculuk yakışır !.. Ayrıca oyunumuzda,Nasreddin Hoca'nın eşek kostümünün içine girecek iki kişi arıyorum !..''

'' Bizde eşekten çok ne var hocam ?..Gırla..Sen emret...Haaaa bak, ben girerim...Yeter ki görünmeyeyim !..''

'' Tamam olur !..Bayram senin boyun uzun,iki kişiye de gerek kalmaz,biraz eğilirsin olur biter !..''
........

'' Senden bir isteğim daha olacak ...Benimle basketbol antremanlarına da gelir misin ?..''

'' Hocam, ben kim?..Basketbol sporu kim ?..Hayatta spor yapma şansım olmadı ki !.. Ha bir kalas, ha ben !..

'' Şimdi beni kırıyorsun ha ?..Çok üzüldüm !..Hem senin boyun da müsait !..''''

'' Eeee..Şeyy..hocam sen emret...Tamam !..Seni kıracağıma tüm okulun camını kırarım daha iyi !..''

''Yok...Yok !...Camlar kalsın !...Senin gibi delikanlıya yakışmaz !..Gel seni bir öpeyim !..''
......

Bayram için bir ders saati izin almıştım...Kantinde sandviçlerimizi yedikten sonra O'nu dersine göndermiştim.

O günden sonra, Bayram'ın tüm gevezeliği gitmiş; yerine daha olgun bir öğrenci gelmişti.

Sınıfı ,gizli bir orkestra şefi gibi yönlendiriyordu. Gevezeleri ikaz ediyordu !..

Herkesin çekindiği bir öğrenci olduğu için de hiç bir öğrenci O'na karşı çıkamıyordu.

Bayrak törenlerinde, bayrağımızı büyük bir zevkle ,şevkle taşıyordu. İyi bir dostum olmuştu artık...

Nasreddin Hocamızın fıkralarından derlediğim, ''Ye Kürküm Ye !..'' isimli tiyatro oyunumuzda, Hoca'nın eşeğini de kostüm içine girerek hiç gocunmadan, liyakatiyle oynamıştı...

Hatta final sahnesinde, eşek kostümünü sıyırıp seyircilere selam verdiğinde, Bayram'ı görenler büyük bir hayranlıkla alkışlamışlardı.

Oyunun video bantını hala önemli bir evrak olarak saklarım.

Bayram,basketbol çalışmalarına da şevkle devam etmiş; kentimizin büyük bir spor kulübünde önemli bir yıldız sporcu olmuştu.

O ,şimdi, büyük bir basketbol takımının önemli bir oyuncusu...

Karaya vurmuş; can çekişen bir deniz yıldızı daha deryaya kavuşmuştu...

******

NOT:''Bayram'' kahramanımızın takma adıdır...







 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..