Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Okullar açılırken

Okullar açılırken
 

Okulun merdivenlerinden çıktığım o ilk günü hatırlıyorum onları görünce. Zihnimin bulanıklığına karmakarışık duygular yüklü halde yol alırken ayaklarım, çıktığım basamakları fark etmiyorum bile. Şuan kolumdan tutanın da kim olduüunu anımsamıyorum ne yazıkki. Gerçi büyük ihtimalle babamdır, çünkü o zamanlar kadınlar çocuklarının eğitim ve öğretimleriyle bu denli yakından ilgilenmiyorlardı. Veya şartlar o şekildeydi.

Okulların her açıldığı yılın ilk günü , bir minik öğrenciyi gözüme kestirir; '' işte bu benim ilkokula başlayan ilk halim'' diye geçiririm içimden. Yuvarlak yüzlü, çakır gözlü ve biraz da meraklı bakışlı olmal, bu çocuk.Okulların açıldığı bu ilk günde çok hoş bir manzara gözümden kaçmadı. Baktım, 35-40 öğrenciden 2 tanesi hariç anne veya babalarıyla bir yakınları olmaksızın daha ilk günden duruma adepte olmuş gözüküyorlar. Bu çok güzel bir gelişme. Ben öncesini hatırlıyorum, 1, 5 - 2 ay ailesiyle beraber okula giden ve gelen velilerle beraber olurduk. Bu süre arttıkça öğrencilerin okula uyum süreleri de olumsuz anlamda artıyordu. Bu da öğrencide başarısızlığı beraberinde getiriyordu. Sanki bilgisayar kullanımı, velilerin okulla sık diyalogları ve çevrenin okula bakış açısı ile ailedeki alınan eğitimin sonuçlarıydı bunlar.

Eğitimin en önemli faktörlerinden biri değişime açık olabilmek ve buna en kısa zamanda uyum göstermektir. Okul bir öcü gibi, ceza gibi veya evden çocuğu uzaklaştırma bahanesi şeklinde görülmemeli. Tam tersi bir yol izlenildiğinde çocuk okula bir an evvel kevuşmanın hayalini kuracak, okula başladığında da bunu hareketleriyle gösterecektir.

Özellikle kekeme, akraba evliliklerinden oluşan sorunlu çocuklar ve engelli olanlara daha bir özenle dikkat etmek gerek. Bunun için ise ailedeki bireylerin belli bir eğitimi almış olması gerekir.

Eğitim; okul, aile, çevre ve öğretmenden oluştuğunu göre bunlardan bir tanesinin aksaması olumsuzluk yaratır. Araç- gereç ve doanımında önemi büyüktür.

Bir çiçek olan çocuklarımızın, bu zor ve okula yeni başlamış olmanın verdiği ilk heyecanları nedeniyle gösterebilecekleri tepkilere de hazırlıklı olmamız gerek. Ansızın acıkmalar, yemek yememeler, karın ve baş ağrıları başgösterebilir. '' Oğlum sen hiç böyle olmazdın'' diyeceğimize, onun içerisinde bulunduğu artamın farkında olacak şekilde ona yaklaşmak ve yeni ortama adepte edebilmek en doğru olandır. Böyle yapıldığında en kısa zamanda bu şikayetler yerini uyuma bırakacaktır.

Minik yavrularımıza okulların açıldığı ilk günde başarılar diler; okulların sevgi, arkadaşlık, dostluk ve bilgi ile teknoloji evleri olduğunu, güzel ve anlamlı oyunların oynandığı aydınlık yuvalar olduğunu anımsatırım.

Çok değerli ve saygın Atatürkçü öğretmenlerimiz sevgi kucaklarını açmış, siz sevgili yavrularımızı aydınlıklarla ışıtmak üzere gört gözle bekliyorlar. Herşey sizler ve geleceğimiz için.

Bekliyoruz sizleri can minikler.

 
Toplam blog
: 4
: 498
Kayıt tarihi
: 28.08.08
 
 

Eğitim yüksek okulu mezunu öğretmenim. Yazacaklarımın okunacağına olan inancımdan okuma ve yazmayı s..