Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '13

 
Kategori
Eğitim
 

Okullar açılırken...

Okullar açılırken...
 

Cumhuriyet Gazetesi


17 milyon öğrenci okul yolunda…

Dünden bugüne, eğitim bir deneme tahtası olarak kullanılıyor…

AKP iktidarının asıl amacı tüm okulları süreç içinde İmam Hatiplere dönüştürebilmek olduğundan, tüm değişiklikleri, denemeleri buna göre yapıyor…4+4+4’ün amacı da İmam Hatip Ortaokullarının açılmasını sağlamaktı… İmam Hatip Ortaokullarına ve liselerine kayıtlar daha cazip hale getiriliyor, hatta bu okulları özendirici olanaklar sağlanıyor… Bunun dışında normal ortaokullarda okutulan seçmeli Hz Muhammed’in Hayatı ve Kur-anı Kerim Dersleriyle tüm okullarda din eğitiminin yolu açılıyor… Seçme sınavlarında dindersi sorularının soruluyor olması da, öğrenciler ve aileler üzerinde bir baskı oluşturuyor, ister istemez çocuklarını bu derslere yönlendiriyorlar… Köylerimizde taşımalı eğitim uygulamalarıyla okullar kapatılırken, köylerde öğretmen kalmazken, bu köylere Kur-an Kursları açılmış, köylüler öğretmenlerin yerine imamlarla baş başa bırakılmıştır… Okullarımızda Dindersi öğretmenleri kadroları hızla artırılmıştır… Dindersi öğretmenleri idareci yapılarak, bu branşın kadroları devamlı artırılmıştır… Örneğin son dönemlerde alınan 40bin öğretmenin 8059 ‘u Dindersi öğretmenidir… Milli Eğitim’de bir üst yönetici bakın ne diyor:

“Din dersi öğretmenleri okul müdürlerinin baş danışmanıdır” Okul müdürleri Din dersi öğretmenlerine soracak ona göre adım atacak… Din dersi öğretmenlerinden onay almadan müdürler adım bile atamayacak…

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, 2013- 2014 Eğitim öğretim yılı açılışını yaptığı okulda öğrencilere kitap dağıtıyor… Kitap, Başbakan’ın bir zamanlar dizinin dibinde fotoğraflar çektirdiği Afganistan’a şeriatı getirmek için uğraşan Hikmetyar’ı öven bir kitap…(Hikmetyar görevde olduğu 1996 yılında Kâbil'deki radyo ve televizyonlarda müzik yayınlanmasının yasaklanmasını ve bütün sinemaların kapatılmasını emretmişti…)

İşte kitaptan bir bölüm:

“Adı Gülbeddin Hikmetyar, liderimiz bizim. Allah adıyla konuşur, Allah için savaşır en önde. Ona zor değil kafasını kırmak zalimlerin, daha çocukken başladı bu işe. Az yer, az uyur, örgütleyicidir, azimli gerçekçidir. Seviyoruz tüm ülke gibi biz küçük mücahitler de onu.”

Tüm bu veriler, Eğitimimizin gittiği yönü gösteriyor… Uluslar arası düzeyde bilimsellik sıralamamıza baktığımız zaman bu tablo kendisini gösteriyor… Çok sayıda üniversitemiz var ama bilimsellik adına bir şey üretemiyorlar… Dünya sıralamasında ilk beş yüze giren üniversitemiz yok… Bilimsel buluşlarda icatlarda adımız sanımız yok… Tüm bunların temel nedeni çağdaş eğitimden uzak oluşumuzdur… Eğitim sistemimiz çocukların beyinlerini dinsel dogmalarla doldurduğu için Özgür düşüncede birey yetiştiremiyoruz… Bilimselliğin yolunun özgür düşünceden geçtiğini unutuyoruz…

Kısacası eğitimimiz git gide karanlığa doğru gidiyor… Ülkesinde müziği, sinemayı yasaklayan Hikmetyar’ı öven şiirlerin bulunduğu kitap, bu ülkenin Milli Eğitim Bakanı tarafından öğrencilere dağıtılıyor…

Eğitim bu ülkenin kanayan bir yarası olmaya devam ediyor… Eğitim her yönüyle sorunlu… Siyasiler, siyasi iktidar kendi dünya anlayışını eğitimin içine iyice yerleştirmeye çalışıyor…  

Neresinden bakarsanız bakın, ülkemizin eğitimi alarm veriyor…

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..