Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '07

 
Kategori
Okullar
 

Okullar başlıyor

Okullar başlıyor
 

2007-2008 eğitim öğretim yılına başlıyoruz. İlköğretim okulu 1. sınıfına kayıt yaptıran öğrenciler, yeni eğitim-öğretim yılına 10 Eylül 2007'de başlayacaklar.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), geçen sene başlattığı ''okula uyum programı'' uygulamasıyla bu sene de okulları erken açacak.

MEB, 2007-2008 eğitim-öğretim yılı çalışma takviminde okulların açılma tarihi olarak belirlediği 17 Eylül 2007 tarihini, İlköğretim 1. sınıfına kayıt yaptıran öğrenciler için bir hafta önceye aldı. Buna göre eğitim öğretime yeni başlayacak öğrenciler 10 Eylül 2007 tarihinde ders başı yapacaklar.

Bakanlık bu uygulamayla, çocukların okul korkusunu yenmelerini, okula daha kolay uyum sağlamalarını, öğretmenlerini ve arkadaşlarını tanımalarını amaçlıyor.
MEB tarafından hazırlanan takvime göre, İlköğretim 1. sınıf öğrencileri dışında diğer öğrenciler için 2007-2008 eğitim öğretim yılı birinci kanaat dönemi 17 Eylül 2007 tarihinde başlayacak ve 25 Ocak 2008 tarihinde sona erecek.

Yarı yıl tatili, 28 Ocak-8 Şubat 2008 tarihleri arasında yapılacak. İkinci kanaat dönemi ise 11 Şubat 2008 tarihinde başlayacak ve 13 Haziran 2008 tarihinde sona erecek.

Türkiye eğitimde çağ atlamaya hazırlanıyor. Bütün okullara son sürat bilgi teknoloji sınıfları kuruluyor. Türkiye teknolojiye erişimde dünya ile yarışıyor. En çok Messenger kullanan millet olmamız da bu özelliğimizi destekliyor.Sendikalar hükümet ile görüşüyor. Avrupa standartlarında bir öğretmen maaşı ve ücretler için ülke kendini zorluyor. Okullara yağmur gibi öğretmen yağıyor. Böylece gençler arasındaki işsizlik oranı da azaltılmış oluyor. Geriye sadece okullara memur ve hizmetli atanması kalıyor.Okullardaki programlar sürekli olumluya gider biçimde iyileşiyor. Anadolu Lisesi ve Lise 100’ ün üstünde öğrenciyi üniversiteye yerleştiriyor. Kılıçaslan İlköğretim Okulu ve Selçuk İlköğretim Okulu 100 ün üstünde öğrenciyi Anadolu Liseleri ve Anadolu Meslek Liselerine yerleştiriyor.Diğer okullarla bu sayı 200 ü aşıyor. Açık bir biçimde İznik eğitimi yükseliyor.İznik’e dışardan gelen öğrenci akımı da bunu bize ispatlıyor.

SONSÖZ: İznik eğitimi yükselirken bize İznik’te Fen Lisesi, Öğretmen Lisesi, Sağlık meslek Lisesi gibi okullar açmak düşüyor. Çünkü artık İznik kalıplarına sığmıyor.

İsmet ERTÜRK

 
Toplam blog
: 23
: 2681
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Bursa İznik Elbeyli  İlköğretim Okulu Müdürüyüm. İyi bir miliyet okuruyum. Milliyet gazetesinin e..