Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '20

 
Kategori
Eğitim
 

Okullar Evlerimize Geliyor

OKULLAR – KURSLAR – SEMİNERLER ARTIK EVİNİZE KADAR GELİYOR

Sevgili okurlar, gelişen teknoloji ile beraber artık uzaktan eğitim ile üniversiteler dönemi başladı biliyorsunuz. Hoca üniversite de, siz evinizde bilgisayarın başındasınız ve canlı yayın ile internet üzerinden hocayı izliyorsunuz. İsterseniz hocaya sistem üzerinden sorular sorabiliyorsunuz. Evinizde defter kitabınız ile notta tutabilirsiniz. Ders kaçırırsanız, ders tekrarlarını tekrar sistem üzerinden izleyebileceğiniz üniversiteler de var. Bazı üniversitelerde ise canlı yayın yok, ders konuları tek tek müfredat olarak kayda alınmış ve istediğiniz üniteyi izleyerek kendinizi geliştirebiliyorsunuz. Örnek vermek gerekirse, bilgisayar veya tabletinizi alıyorsunuz bir dizinin 10 bölümünü, 20 bölümünü gece 3’e 4’e kadar izleyebiliyorsunuz. Onu izleyeceğinize, açın üniteleri izleyin ve bir üniversiteden diplomanız olmuş olsun. Hem de, oradaki ilimler noktasında kendinize yeni bilgiler katmış olacaksınız. Çalışanlar, ikinci üniversite okuyanlar, okula gitmeye zaman ve fırsat bulamayanlar için kaçırılmaz bir fırsat olduğunu düşünüyorum Uzaktan veya Açık Öğretim sistemlerinin.

Bugün sadece üniversiteler için değil, örgün veya açıktan olarak, lise, ortaokul veya ilkokul öğrencileri de isterlerse online e-okul sistemlerinden kendilerini geliştirebilecekleri eğitim videoları, online kursları izleyebilir. Tabi ki sadece okullar için geçerli değil online kurs sistemi, sektörünüz için de bir takım eğitimler alabilirsiniz. Bir Muhasebeci, kendi branşı ile ilgili eğitim alabilirken. Bir grafiker de yine aynı şekilde kendi branşı ile alakalı, grafik eğitimlerini alabilmektedir. Kimisi yazılım eğitimi almaktadır, kimisi kişisel gelişim üzerine eğitimler almaktadır. Aklınıza gelebilecek birçok alanda eğitim alma imkanı sunan yerli ve yabancı eğitim siteleri var. Benim önerim mutlaka bunlara üye olmanızdır. Bazı sitelere yıllık paket ücreti ödeyerek, bir yıl boyunca binlerce videoya erişim imkanı bulmuş oluyorsunuz. Dolayısı ile hem branş, hem branş dışı bambaşka bilgileri de hanesine yazma fırsatı bulmuş oluyorsunuz.

Bazı forex yatırım şirketleri veya kurum, kuruluşlar seminerler düzenliyorlar. Örneğin sadece Gaziantep’te düzenlenecek bilgi içerikli bir seminer var. Bu semineri isterseniz canlı olarak izleyebilir, isterseniz 4 ay sonra youtube üzerinden silinmemişse, tekrardan izleyebilirsiniz. İşte gelişen global dünya bize bu imkanı sunuyor. Bazı sitelerin mobil video desteği olabildiği gibi, bazılarının mobil video desteği olmayabiliyor. Bazıları doğrudan mobil uygulamalar da yapmış olabiliyor. Bu vesile ile isterseniz otobüste isterseniz, yolda yürürken müzik dinleyeceğinize kulaklık yardımı ile eğitimleri dinleyerek yolunuza devam edebilirsiniz. Artık gelişen dünya ile bilgiye erişmek eskisine nazaran çok daha kolay ve rahat bir hal aldı. Eskiden bir konu için sayfalarca ansiklopedi karıştırılabilir, kütüphaneler gezilmek zorunda kalınabilirdi. Bazı ilimler için hala gerekebilir ama bu eğitim imkanları yine de bizleri belli bir seviyeye çekebilir nitelikte olduğunu düşünüyorum. Türkiye olarak, hep birlikte el ele vererek, kendimizi geliştirmek zorunluluğumuz bulunuyor. Ülkemizin çok daha iyi bir seviyeye gelmesi için eğitimin şart olduğu kanaatini taşıyorum. Bugün birçok ülkeyi süper güç yapan ya da belli bir yere koyan gelişmişlik düzeyidir. Tüm bu ilimler neticesinde, güçlerine güç katarak yollarına devam ediyorlar. Bugün Türkiye geçmişe nazaran global dünyanın etkisi ile de, belli bir oranda ilerleme kaydetmiştir. Ancak yeterli değildir, çok çok daha ileriye gitmemiz icap eder. Ben koca koca fabrikalar kurup, yurt dışına mal sevkiyatını katlama zamanı geldiğini düşünenlerdenim. İnanıyorum ki, o güzel günler ülkemiz için çok uzak değil. Yavaş yavaş, kademe kademe o yolda ilerlediğimizi düşünüyorum.

Sevgili okurlar, bu yazı aslında örgün olarak eğitim alamayan ya da almasına rağmen üstüne bir şeyler katmak isteyenler için, faydalı olacağını düşündüğüm bir yazı. Dolayısı ile burada ki fikirler ışığında muhakkak ki, kendimizi geliştirmemiz gerektiği kanaatini yoğun olarak hissediyorum. Bu his ile beraber gelecek hafta, kendi eğitim, gelişim ve iş dünyasında ki yoğunluğum dolayısı ile “Belki bir veda, Belki de bir ara” ana fikrini taşıyan son yazımla karşınızda olacağım. Uzun uzun, neler yaptık, ne başarılar elde ettik. Elimden geldiğince bir özetleme yapmaya gayret edeceğim. Son yazımla, gelecek hafta sizlerle oluncaya dek, esen kalın, hoşça kalın.

 
Toplam blog
: 97
: 66
Kayıt tarihi
: 21.12.17
 
 

Gazeteci, Yazılımcı, Youtuber, Blogger ve Twitch, Dlive, Podcast Yayıncısı - metinaltincekic.com...