Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '08

 
Kategori
Eğitim
 

Okullar soğuk, kolayı var ama uygulayan yok

Üşüdüm, üşüdüm a- benim canım üşüdüm...

Ocak ayındayız, en soğuk bir dönemi yaşıyoruz.

Ülkemiz, bölgelere göre iklim farklılıkları gösteren bir ülke.

Bu farklılık büyük bir avantaj. Özellikle de eğitim açısından büyük bir kolaylık.

Okulların ısınmadığı ya da iyi ısıtılmadığı ile ilgili basına da yansıyan bir çok haber var.

Isınmak pahalı, ekonomiye büyük yük getiriyor.

İşin çok kolay çözümü var. Daha önce bir blog yazımda da belirtmiştim. Israrla bu konunun üzerine gitmek istiyorum.

Avrupa ülkelerinde, özellikle de Almanya'da gördüğüm bir uygulamanın ülkemiz için yararlı olacağını düşünüyorum.

Almanya'da 16 eyalet var. Her eyalet okulların açılış ve kapanış taihlerini kendi ayarlıyor. Eyaletler arasındaki bu farklılık bir çok kolaylık sağlıyor. Ülkenin trafiğini rahatlatıyor, tatil planlarını uygun hale getiriyor.

Gelelim bizim ülkemize. Ülkemizdeki iklim farklılıklarına göre okulların açılış ve kapanış tarihleri saptanabilir.

Bunun bir çok yararları vardır.

*Enerji tasarrufu sağlanır. Yakıt girdileri azalır.

* Çocukların, sağlık ve ruhsal durumlarına olumlu etkileri olur.

* Ülkemizde trafik rahatlar. Özellikle de şehirler arası trafik yoğunluğu azalır.

*Tatil beldeleri için bir rahatlık olur. Birden yığılma, birden çekilme olmaz.

Şimdi bu mevsimde en soğuk bölgelerimiz, Doğu Anadolu ve İç Anadolu bölgeleri ve bu bölgenin iklimine uygunluk gösteren bazı iller. Bu bölge ve illerde Aralık, Ocak çok soğuk geçmekte. Bu aylarda bu bölgelerde ders yapılmayabilir. Buradan doğacak açık ise bu bölgelerde derslerin Ağustos ayı içinde başlamasıyla çözülebilir. Böylece,önemli bir yakıt tasarrufu sağlanabilir. Bu tasarruf sayesinde eğitim kaliteli bir hale getirilebilir.

Aynı şeyi sıcak bölgelerimiz için de uygulayabiliriz. Akdeniz ve Ege bölgelerimizde iklim yumuşaktır. Bu aylarda (kış mevsiminde) çok rahat ders yapılır. Bu bölgelerde karne tatilleri başka aylara kaydırılır veya yapılmaz. Bu bölgeerde de okullar Haziran ayından önce tatil edili. Bu bölgelerde, Haziran, Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarında ders yapılmayabilir. Böylece fazla sıcaklardan korunmuş olunur, klimalara gerek kalmaz. Böylece enerji tasarrufu yapılmış olur.

Uzmanlarla yapılacak bilimsel çalışmalar neticesinde, ülkemizdeki okullar için farklı açılış kapanış tarihleri saptanabilir.

Sorun iş günlerinin eşitliği konusunda yaşanabilir gibi görünüyorsa da bunu da çözmek mümkün. Bunu müfredat ve ders programlarındaki değişikliklerle çözmek mümkün olabilir.

Bunu yapmalıyız. Bu ülkemiz açısından çok yararlı olur. Çocuklarımızı ve ailelerini de rahatlatan bir düzenleme olur.

Bunun ekonomik getirileri, eğitimin bir çok alanlarında kullanılabilr.

Sayın Bakanımıza da bu blog sayfalarından sesleniyorum. Bu kolay olan sistemi uygulayalım, herkes rahat etsin. Kışın çocuklarımız üşümesin, yazın da yanmasın...

Fotoğraf : www.kaliteliresimler.com

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..