Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '13

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
99
 

Okullar ve dershaneler ikilemi

Okullar ve dershaneler ikilemi
 

Dershaneleri kapatma karar tasarısı ve çalışmaları, günlerdir Türkiye gündemini işgal etmiş durumda.

İşin siyasi cephesi var.

İşin cemaat cephesi var.

İşin ticari cephesi var.

İşin en önemli cephesi ise EĞİTİM DÜZENİ VE LİSE İLE ÜNİVERSİTELERE GİRME SINAVLARININ ORTADAN KALKMASI , ÖZETLE TOPLU  SINAVLARIN ORTADAN KALKMASI , GENÇLERİN HUZURA KAVUŞMASIDIR.

Senelerdir SINAVLAR çocuklarımızı ve gençlerimizi büyük bir strese sokmuştur.

Çocuklarımızın çektiği acıyı gördükçe, bizim de yüreklerimiz dağlanmıştır.

Bu meseleyi çözmek bu kadar zor mudur ?

Bence hayır.

Strateji bellidir. PERFORMANSA  GÖRE DEĞERLENDİRME VE SINIFLAMA 

1 )  Dershaneler kapatılır

2 )  Öğrencinin ilk, orta ve lise performansı tespit edilir ve normal lise, meslek okulu, üniversitelerin fakültelerine giriş, bu performansa göre yapılır. (Aynen Almanya'da olduğu gibi )

Bu sisteme hemen geçilir, ondan sonra Dershane sahiplerinin zararları giderilme yolları aranırken diğer yandan da PERFORMANS EŞİTLİĞİNİN sağlanması gerçekleştirilir.

Performans eşitliğinin,  yani her okulda eğitimin aynı kalitede olmasının sağlanması, kolay değildir. Bu işin yüksek finansmana ve zamana ihtiyacı olacaktır.

Bu eşitlik belli bir DERECEDE gerçekleştirilene kadar,  hiç olmazsa gençleri korkunç sınav stresinden kurtarmış oluruz.

Tüm Türkiye'de eğitim kalitesinin aynı seviyeye  getirilmesinin  ve performansın adilane tespit edilmesinin   oldukça zor olacağı kesindir.

İlk önce öğretmen kalitesinin yükseltilmesi için,  öğretmenlik mesleğinin , ücret açısından cazip kılınması, sonra okullardaki performansın tespitinin kontrol altına alınması gerekir.

Bu iki husus nasıl çözülür ?

1 ) Bütçeden Eğitime ayrılan payın önemli ölçüde arttırılması

2 ) Okullarda performans denetimin güçlü bir şekilde kurulması. Bu husus yeniden yapılandırılacak Teftiş kurulları ile gerçekleştirilebilir. Örneğin her ilde ve ilçede Teftiş Kurulu tesis edilerek öğretmenlerin not verme denetimleri yapılır.

Netice olarak ,bir yandan dershane sahipleri büyük bir zarara uğrayacaklardır, diğer yandan  performans adaletsizliği  bir süre devam edecekir  ama,  KORKUNÇ SINAV EZİYETİNDEN  çocuklar ve gençler kurtarılmış olacaktır.

Sancısız ameliyat olmaz. Ama sağlığa kavuşmak ameliyatla olacaksa, ameliyat olacağız veya amaliyat yapacağız.

Yılmaz Çetingöz

28 Kasım 2013

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Okulların yeterli olduğu dönemlerde hiç dersanelere özel hocaya filan ihtiyaç olmuyordu.Ne zamanki sınav sistemi ile okul müfredatı uyumsuzlaştı,an itibariyle dersaneler özel hoca tutmalar filan başladı ve amacı da aşıp çığ gibi bir "yan" sektör oluştu.Öyleki "yan"ı da geçti,aslî bir sektörmüş gibi bir hale girip, asıl okulların yerini neredeyse dersaneler aldı.Tabii ki çok çok yanlış bir durumdur.Hatta öyle bir duruma da evrildi ki tembel veya zayıf öğrenciye dersane,takviye-ilave ders,hoca filan asıl ihtiyaçken,tam tersine en çalışkan en verimli öğrenciye talip oldu bunlar bir de üstelik.Zaten iyi olan öğrenciye dershane hoca vs farz olmaya başladı.Böylesine ters ve yanlış bir durum.Eğitimde gerçek,yani sağlıklı-doğru bir reform,gerçek anlamda bir iyileştirme hakikaten şarttır.Hatta çok gecikilmiş durumda bile.Zırt pırt herşeye de sınav olmaz.Bu da yine resmen ticari bir sektör haline geldi.Sınav yapılır ama,gerekiyorsa yapılır ve sınava da okullar yetiştirir-hazırlar öğrenciyi.Syglr

Filiz Alev 
 29.11.2013 15:50
Cevap :
Yorumunuz mükemmel olmuş Filiz hanım, teşekkür ederim. Söyleyecek artı bir şey kalmıyor. Kaleminize sağlık. Sevgi ve saygılarımla.  29.11.2013 18:58
 

Aslında elbette mesele üzerinde ciddi ciddi düşünmek gerekir. Bu iş, "ben yaptım, oldu.." anlayışıyla çözülemez. Bir sistem meselesidir. Her etmeni hesap etmek gerekir. Saygılar, selamlar Yılmaz Bey.

Erdal Ceyhan 
 29.11.2013 12:57
Cevap :
Haklısınız Hocam.Ancak bu projede tek hedef çocuklarımızı bu ağır sınav stresinden bir an önce kurtarmak gerekliliğidir..Siz daha yakından bilirsiniz ki, sınavlar nedeniyle depresyona giren evlatlarımız var.Eğitim sistemini baştan aşağı düzeltmeye kalkarsak, bunun gerçekleşmesi onlarca seneyi kapsar. İlk önce en önemli hususu düzeltip sonra diğer aksayan unsurları düzeltmek daha rasyonel olur kanımca.Selam ve saygılarımla.  29.11.2013 15:31
 

Sayın Yılmaz! Eğitim ve öğretime siyaset, cemaat ve sermaye girince işte bugünkü hale geldik, çok yazık, Arap saçına döndü, kolay kolay da çözüleceğini sanmıyorum.Selam ve saygılar.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 29.11.2013 6:14
Cevap :
Sayın Çelebi, belki düzelir diye düşünüyorum.Ama ümidim oldukça zayıf. Ümit fakirin ekmeği, ye Mehmet ye, bile diyemez olduk. Selam ve saygılarımla.  29.11.2013 12:53
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 451
Toplam yorum
: 2187
Toplam mesaj
: 120
Ort. okunma sayısı
: 989
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster