Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '13

 
Kategori
Eğitim
 

Okullara az ama öz, Etkin Eğitim Sistemi geliyor...

Okullara az ama öz, Etkin Eğitim Sistemi geliyor...
 

Milli Eğitim Bakanlığı, ilk ve ortaöğretim müfredatını değiştirmiş. Önümüzdeki yıl uygulanacak müfredat, sadeleştirilmiş. Öğrenciler, temel matematik ile fen bilimlerini teorinin yanında animasyonlarla da öğreneceklermiş. Çocuklar bundan sonra Biyoloji dersinde kurbağa kesip, iç organlarını çizmek zorunda kalmayacaklarmış. TÜBİTAK uzmanları, derste kolay öğrenim için 3 bin animasyon filmi hazırlamış. Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, TÜBİTAK Başkanı Yücel Altunbaşak ile birlikte müfredat değişikliğine ilişkin düzenlediği basın toplantısında "Çocuklar az ve öz öğrenecekler. Çocukları bilgiye boğmadan, günlük hayatta kullanacakları temel beceriler çocuklara kazandırılacak" diye konuşmuş.

Yeni müfredatla birlikte dersler öğrencilere temel ve ileri düzeyde, iki şekilde öğretilecekmiş.

Temel düzey, tüm öğrencilerin kolayca öğrenecekleri, günlük hayatlarında ihtiyaç duyacakları bilgileri  içerirken, ileri düzey ise, öğrencinin ilgisi ve potansiyeli doğrultusunda kendi tercihleriyle alacağı daha üst düzey bilgileri kapsayacakmış.

Lisede temel düzey adı altında 'grafiklerin ve tabloların yorumlanması', 'ölçme', 'tüketim aritmetiği', 'tablo ve grafikleri yorumlama' gibi ünite konuları tüm öğrencilere verilirken, ileri düzey adı altında ise seçmeli olarak isteyen öğrencilere 'türev', 'integral', 'olasılık', 'fonkisyonlar', algoritma' gibi konular öğretilecekmiş. Ortaokul matematik müfredatında ise 6. sınıfta işlenen denklemler konusu 7. sınıfta, EBOB ve EKOK gibi konular ise 8. sınıfta öğretilecekmiş. Kimya dersi,  laboratuarda temizlik ürünleri kullanılarak, kimyasalların etkileşimi anlatılacakmış.

Yeni müfredatla yoğun teorik ders içerikleri azaltılarak, teorik bilgiler gerçek hayatla ilişkilendirilerek anlatılacakmış.

Yeni müfredatta insan sağlığı ve çevre konuları da geniş yer tutacakmış. Yeni müfredatta yabancı dil eğitimi de sil baştan değiştiriliyormuş. TÜBİTAK uzmanlarının önerileri doğrultusunda müfredat yenilenmiş. Yabancı dil eğitimi, 2. sınıftan itibaren başlayacak ve ilkokulda gramer eğitimi yerine konuşma ve anlama becerileri geliştirilecekmiş. Gramer eğitimi ise daha üst sınıflarda verilmeye başlanacakmış.

GÜNCELLENEN EĞİTİM PROGRAMLARI

- İlköğretim İngilizce 2-8. sınıflar

- İlköğretim Fen Bilimleri 3-8 sınıflar

- Ortaokul Matematik 5-8 sınıflar

- Ortaöğretim Matematik 9-12 sınıflar

- Ortaöğretim Fizik 9-12 sınıflar

- Ortaöğretim Kimya 9-12 sınıflar

- Ortaöğretim Biyoloji 9-12 sınıflar

Gerçekten buna çok büyük ihtiyaç vardı. Yeni Bakan gelir gelmez farkını ortaya koymaya başladı. Çocuklara hakikaten okulda gereksiz ve ağır şeyler öğretiliyor. Çocukların okulda merakları ve kendi araştırma dürtüleri maalesef tetiklenmiyor. Çocuklar her gün çok ağır çantalarla okula gidip geliyorlar ve hayatları zorunlu ödevlerini yapmakla geçiyor. Ben Bakan olsam çocuklara zorla ders kitabı, defter, çanta taşıttırmazdım. Ders etkin bir şekilde derste öğrenilmelidir. Çocuk kendi istiyorsa istediği kitabı, elbette evine götürsün buna bir itirazım yok ama dersi gerçekten öğrenebilsin. Okulun işe yaradığını çocuk anlayabilsin. Okula şevkle gelebilsin.

Bugün okullarda çocuklara ev ödevi veriliyor ama verilen ödevleri ne yazık ki anne-babalar yapıyor, böyle saçma sapan bir sistem olmaz. Çocuk mu öğrenecek dersi anne baba mı öğrenecek? Eğitim sonuçta bir "değer" yaratmalı, "değer yaratmayan" her şey terk edilmeli. Çocuklar eğitim sürecine katılarak bir şeyler öğrenebilirler ama bu makul olmalı ve gerçekten işe yaramalı. Çocuk bir alet gibi aklını kullanmayı, soru sormasını en etkin şekilde okulda öğrenmeli.  Sorarak, merak ederek konuları, hayatı öğrenmeli. Okulda öğrendiği konuları, gerçek hayatta bire bir gerçek karşılıklarını görerek anlamalı.

Bu açıdan önümüzdeki dönem Türkiye'de eğitim sisteminde bazı şeylerin yavaş yavaş değiştiğini göreceğiz galiba. Zaten yüz yılı aşan bir eğitim tecrübesi, önemli bir akademik altyapı  var. Bundan da en iyi şekilde faydalanmamız lazım.

İngilizce'nin de 2. sınıfa kadar inmesi ve konuşma anlama ile başlaması bence de çok isabet. Kurba inceleme gibi gereksiz ve çok detay bilgilerinin verilmeyecek olması da gerçekten bir dönemin bittiğine işaret edecek. Çocuklarımızı, merak, işe yararlılık, heyecan süreklemeli, okul çocuklara artık zul gelmemeli. Çocuklar, bilgiye kolay ulaşabilmeli, bilgiyi akılcı ve etkin bir şekilde kullanabilmeli. 

 

  

 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..