Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '10

 
Kategori
Eğitim
 

Okullarda kılık kıyafet

Okullarda kılık kıyafet
 

Milli Eğitim Bakanlığı sitesinde, okullarda kılık kıyafet serbestliği konusunda bir anket yayınlanmakta. Tek soru; ilköğretim ve ortaöğretimde forma yerine kılık kıyafetin serbest olup olmayacağına , “evet- hayır” şeklinde cevap isteniyor.

Okullarda kılık kıyafet yönetmeliği, tarihi gelişimi içinde farklı şekillerde uygulandı. İlkokullarda önlük gri renkte iken önce siyah, sonra mavi olarak değişti. Yaka, önce beyaz plastik, ekonomik gelişim ile beyaz kumaş renge döndü. Orta Öğretimde ise, şapka vardı. Erkek, kız, şapkalıydı. Her okulun şapkası farklı olup, şapkalar lacivert renkliydi. Şapkaların ön tarafında, sarı altın rengindeki ay yıldızın üstünde kartal bulunurdu. Şapkanın etrafını renkli, ipeksi bir şerit çevirir, bu şeridin rengini okul belirlerdi. Kızlar önlük veya forma giyer, erkekler bu gün olduğu gibi kravat takardı.

Şimdi okulların çoğunda, ayrı tiplerde formalar ve formanın üstünde okulları belirleyen armalar bulunuyor.

Okul kıyafetlerinin serbest olması için, Milli Eğitim Bakanlığı'nın bir çalışma içinde olduğu anlaşılıyor.

Tek tip kıyafet uygulamasındaki neden, öğrenciler arasındaki zengin, yoksul görünümünü belli etmeme düşüncesi idi.

Günümüzde tek tip giyinmenin otoriter sistemleri çağrıştırdığı ve farklı düşünceleri kösteklediği tartışılıyor.

Okulların bulunduğu mahallerde genelde birbirine yakın gelir gruplarına mensup aile çocukları eğitim görüyor. Zengin bir mahallede bulunan bir okulda yoksul aile çocuğuna rastlamak pek olası değil.

Öğrencilerde serbest giyim özlemi olduğu bir gerçek. Bunu beden eğitim derslerinde gözlemek mümkün.

Öğrenci rahat ettiği şekilde giyinmeli. Kılık kıyafet üstüne belli ölçüler getirilebilir.

Tek tip giyimin zengin yoksul ayrımını örttüğü düşüncesi pek gerçekçi değil. Zengin, yoksul ayrımını, ayakkabı, çanta, çorap, kalem defter, çanta bile gösteriyor.Bu açıdan bakıldığında okul formalarının bir anlamı kalmıyor.

Hüseyin Seyfi

 
Toplam blog
: 498
: 1546
Kayıt tarihi
: 12.08.07
 
 

Öğretmen Okulunu ve İktisat Fakültesi Kamu yönetimi bölümünü bitirdim, eğitimciyim, İyi derecede ..