Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '12

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
713
 

Okullarda Seçmeli Dersler için Tercihler belirlenmiş

Okullarda Seçmeli Dersler için Tercihler belirlenmiş
 

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), okullarda hangi derslerin seçildiğini / talep edildiğini değerlendirmiş. Buna göre;

Matematik uygulamaları dersini yaklaşık olarak 495 bin,

Yabancı dil dersini 413 bin,

Kuran-ı Kerim dersini 402 bin,

Hazreti Muhammed'in hayatıyla ilgili dersi 256 bin,

Yaşayan diller ve lehçeler dersini ise 21 bin öğrenci seçmiş.

Şu an itibariyle de ülkede toplam 1799 imam hatip okulu varmış.

Bağımsız imam hatip ortaokulu sayısı 700.

Bir imam hatip lisesinin bünyesindeki imam hatip ortaokulu sayısı 405.

İmam hatip lisesi sayısı ise 694.

Toplam : 1799.

Ayrıca, Imam hatip ortaokullarının 1. sınıfına 107 bin, imam hatip liselerinin 1. sınıfına ise 125 bin öğrenci kaydolmuş.

Geçen yıl üniversite giriş sınavına katılan öğrenci sayısı 1 milyon 837 bin kişiydi.

Bu durumda kabaca projeksiyonlu bir yaklaşım yaparsak gelecekte öğrencilerin yüzde 12,67'si İmam hatip kökenli olacak diyebiliriz.

Türkiye'deki okul sayısının bir ara 67 bin olduğu söyleniyordu, bu durumda okulların yüzde 2,68'i de İmam hatipli olmuş oluyor.

Bu verilerle, eskiye nazaran devlet okullarında dini eğitim alma imkanı biraz daha artmış gözüküyor tabii ama oranlar şimdilik gayet makul görünüyor. Demek ki birilerinin şiddetle eleştirdiği gibi eğitim sistemi bütünüyle bilimselliğini kaybedip, dini bir yapıya da bürünmemiş. Halkın eğilimleri/tercihleri de bu istikamette. Matematiğe, Yabancı Dile çağın gereği olarak önem verdiği gibi, çocuklarının da Kur'an-ı Kerim'i, Hz. Muhammedin Hayatını bilmesini istiyor. Bununla birlikte, kendi çocuğuna kendi anadilini okulda öğretmek isteyen velilerin olması da ülke için, demokrasi için artı bir değer.

Geçen sene okullarda eğitim seviyesinin düştüğü, Matematik'ten sıfır çeken öğrenci sayısının arttığı eleştirileri yapılıyordu. Hatta ben de bu konuda bir blog yazmıştım. OECD ülkelerinde de ülke notumuz çok düşüktü. Bu konuda önlem almak için yetkililer çalışıyor tabii. Ders kitaplarının daha öğretici olması, öğrencilere daha sempatik gelmesi, daha pratik uygulamalara yer verilmesi, öğrencilerde merak uyandırma ve somut örneklere yer verme düşünceleri çok önemli. Halkın da Matematik Uygulamaları dersini çocuğuna büyük oranda seçtirmesi bu pratikliğe vurgu yapıyor. Dilerim, yetkililer de bu talebi en iyi şekilde görürler ve yerine getirirler.

Bu arada Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitaplarını aşağıdaki web sayfasına koymuş.

Ders kitaplarını daha sade, pratik, eğitim pedagojisine uygun, gereksiz, detaydan arındırılmış ve iyi hazırlanmış olarak buldum.

İstediğiniz ders kitabına aşağıdaki adresten ulaşabiliyorsunuz. Bu olay da ülke için bence çok güzel bir gelişme. İleride belki ders kitapları da artık basılmayacak, pdf formatında öğrenciler kendi tabletlerine kolayca indirebilecekler. Bilginin ulaşılabilir olması, şeffaflık gerçekten çok önemli. Bu noktada dünyadan kopmamak lazım

http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyuruayrinti.asp?ID=8947

Ancak aşağıda yer alan yeni seçmeli dersler için kitapları göremedim. Mesela Matematik Uygulamalarını, Bilim Uygulamalarını, Okuma Becerileri, Yazarlık ve Yazma Becerileri, İletişim ve Sunum Becerileri, Çevre ve Bilim, Bilişim Teknolojileri, Drama, Zeka Oyunları, Halk Kültürü, Medya Okuryazarlığı, Hukuk ve Adalet, Düşünme Eğitimi gibi ders kitaplarını gerçekten çok merak ediyorum. Acaba bu kitaplar nasıl hazırlanacak ve ülkeye ileride ne gibi katkılar verecek? Hayattan somut örnekleri çocuklara göstererek, uygulamalarla çocukların ufuklarını açmak lazım.  Kitaplar acaba henüz hazırlanmadı mı veya bu siteye konulması unutuldu mu? Hazırlanmadıysa bu büyük bir eksikliktir.

- Kur'an-ı Kerim

- Hz. Muhammed'in Hayatı

- Temel Dini Bilgiler

- Okuma Becerileri

- Yazarlık ve Yazma Becerileri

- Yaşayan Diller (Kürtçe,..)

- İletişim ve Sunum Becerileri

- Yabancı Dil

- Bilim Uygulamaları

- Matematik Uygulamaları

- Çevre ve Bilim

- Bilişim Teknolojileri

- Görsel Sanatlar

- Müzik

- Spor ve Fizik Etkinlikleri

- Drama

- Zeka Oyunları

- Halk Kültürü

- Medya Okuryazarlığı

- Hukuk ve Adalet

- Düşünme Eğitimi

Keşke bu seçmeli derslerin içinde Girişimcilik, İmalat Teknolojileri, Proje Yönetimi, Tarımsal Üretim, vbg. ülkenin ihtiyaç duyduğu başka çağdaş gereksinimler de olsaydı.

Çocuklarımıza çağın gereği olarak seçme özgürlüğünü, çeşitliliği sunmalı ve yeteneklerinin kolayca ortaya çıkmasını teşvik etmeliyiz.

Bu, yeni seçmeli derslerin de kamuoyuna şeffaflıkla açılması dileğiyle.

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 644
Toplam yorum
: 162
Toplam mesaj
: 9
Ort. okunma sayısı
: 2335
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster