Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '11

 
Kategori
Eğitim
 

Okulları bu yıl Devlet onaracak

Sizlere flash bir haber vermek istiyorum. Bu yıl, ilk defa, okul müdürleri asla ve asla okula zorunlu bağış toplayamayacaklar. (Her yıl kayıt döneminde ‘bu yıl’ ibaresi geçer) Evet, tüm veliler rahatladı değil mi? Çocuğunu okula gönderecek olan tüm veliler rahat bir nefes aldılar ve aldıkları nefesi verirken hiç zorlanmadılar. Milli Eğitim Bakanlığımızın her kayıt döneminde asıl görevi olan bu açıklamayı yapması herkesi sevince boğdu. Durun bir dakika! Sevince boğulan veliler okullara gidip kayıt adı altında zorunlu bağış (bağışın zorunlu olanını literatüre kim soktu bilinmez ama?) isteyen görevlileri yetkili mercilere şikayet ettiler. Basın da hazır bulundu şikayet esnasında, zaten basın okulların güzel bir iş yaptığını görünce hazırda bulunmaz nedense. Yetkili merciler de hemen o okul müdürüne höt! dedi, napıyorsun sen? Dedi, bağış yok dedik ya! dedi. Okul müdürü de aman efendim siz öyle diyorsunuz da, bakın okulun boyası badanası var falan? Bana içinde ama geçen cümleler kullanmayın, dedi yetkililer. 

Ders yılı bitti, okulun tüm ihtiyaçlarını devletimiz ve yetkililerimiz el ele verip giderdiler. Höt diyen kimi yetkililer boya, kimisi fırça getirdiler. Getirdikleri fırçayı okul müdürüne değil duvara sürdüler boyaya batırarak. Eskiyen yerler falan bir güzel onarıldı. Tamir gerektiren teknik malzemeler, tamirden anlayan diğer öğretmenler veya hizmetliler tarafından tamir edildi. İsteğe bağlı ortaöğretim kurumlarına yani liselere, ödenek ayıran devletimiz, zorunlu ilköğretime ödenek ayırmayıp, yaman bir çelişkinin dibine düşerken, okul müdürlerini hötleme yönünde her yıl gerekli adımları atmaktan imtina etmeyiverdiler. 

İngiltere’de eğitim bakanına sormuşlar, siz okullara her yıl ne kadar ödenek gönderirsiniz ve bu ödenekle okul müdürleri ne yapar? Bakan cevap vermiş, biz okullara her yıl, 500 bin sterlin göndeririz, 50 bini ile okulu restore ederler, 50 bini ile boya badana yaparlar, 50 bini ile yeni çıkan aletler falan alırlar, 50 bin ile sene içerisinde sosyal faaliyetlere harcarlar, kalan 300 bini ne yaparlar bilmeyiz, demiş. Alman bakan da buna benzer cevap vermiş. Durun farklı bir bakandan söz etmeyeceğim sıra Türkiye Milli Eğitim Bakanına gelmiş. Biz demiş Milli Eğitim Bakanımız, ilköğretim okullarının bilgisayarlarını temin ettik, okulların elektrik, su, telefon, yakıt ve internet faturalarını ödedik, ödüyoruz, tüm bunlar yetiyor mu? Yetmiyor! Okulların her yıl asgari olarak ortalama 100 bin civarında masrafları oluyor, onu zorunlu bağışı da yasaklamamıza rağmen, okul müdürleri bu miktarı nereden buluyor bir türlü anlayamıyoruz, demiş. İşte okulunu kendi iş yeri gibi düşünen ve her yıl bir önceki yıldan daha da fazla güzelleştirmeye çalışan okul müdürlerinin hali pür melali. Zorunlu bağış yok, ödenek yok, hiçbir kurumdan yardım yok. Ve her yıl yenilenmesi gereken okullar. “Okul müdürü muhtaç olmuş ödeneğe,
Bilmem söylesem mi, söylemesem mi?”
 

 
Toplam blog
: 394
: 178
Kayıt tarihi
: 17.09.09
 
 

Bir kurumda yönetici olarak çalışmaktayım, 1974 Kayseri doğumluyum. Son demine varmadan hayatın h..