Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '09

 
Kategori
Okul Öncesi
 

okulöncesi eğitim için okul seçimi

okulöncesi eğitim için okul seçimi
 

çocuk gelişimi ve okulöncesi eğitim


Okulöncesi eğitimde nitelik 6 etkene bağlıdır.Bunlar program,öğretmen,öğrenci,çevre,araç-gereç,okul ortamı olmaktadır.ProgramAnne babanın okula kayıt yapmadan evvel incelemeleri gereken ve programda olması gerekenleri önceden bilerek okul kayıdına gitmelidirler.

Programdakazandırılacak davranışlar önceden belirlenmiştir.Çocuğun önceden öğrenmesini sağlayacak olan bu davranışların ne ile nasıl öğretileceği,hangi araç gereç ve öğrenme teknikleri kullanılacağı nasıl bir değerlendirme yapılacağı önceden tasarlanır.Değerler temelde değişmeyecektir.Temelde oluşan değerler örgün eğitim boyunca gidecektir.Bu sebeplerden dolayı okulöncesi eğiitim çok öncemlidir.
Değerler gelişiminde Piaget iki tür değerler gelişimi olduğunu savunmaktadır.Birincisi Heterenom,yani başkalarının koyduğu kurallara dışa bağlı olarak benimsemektir.İkincisi otonom yani özerk kişinin
kendi koyduğu kurallardır.Heteronom yani moral gelişimi ilk basamaktır 4 ile 7 yaşı kapsar.otonom ikinci basamaktır.Asıl değerler heteronom yani 4 ile 7 yaşı kapsar.Çocuklar kuralların insanlar tarafından koyulduğunu anlar.Okulöncesi eğitimde kuralların sıradan kurallar olmadığı saygıyı ve anlayışı ortaya çıkardığını öğrenmeye başlar.Kohlberg değerlerin oluşmasında okulöncesi dönem ve öğretim sürecinin uyum içinde devam ederek çocukların ahlak,değer anlayışının oluşacağını açıklamıştır.
değerler eğitimin önemli bir parçasıdır.Değerlerin okulöncesi eğitimde temeli atılır.DEĞERLER ŞUNLARDIR;DÜRÜSTLÜK,AZİM,SORUMLULUK,FERDİYETÇİLİK,CESARET,YARDIMSEVERLİK,
İÇKONTROL,İÇDİSİPLİN,SEVEN,NEŞELİ,KENDİNE GÜVENEN,NEZAKET,DÜŞÜNEBİLEN,SADIK,TUTARLI,YARATICI,İŞBİRLİKÇİ,İYİ DEĞERLER EĞİTİMİ BÜTÜN AŞAMALARDA ETKİLİ OLACAKTIR.
OKULÖNCESİ EĞİTİMDE ÇOCUĞUN EĞİTİMİ İÇİN AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER ANNE BABAYA ÖĞRETİLMEKTEDİR.
Okulöncesi eğitimde değerlendirme aşamasında çocuk tanınmaktadır.Aile bu hususta bilgilendirilmektedir.Çocuklarınızın artı ve eksilerini ,yeteneklerini öğrenmek,zaman kazandırmaktadır veliye.Anne baba çocuğunun gelişim düzeyi ve beklentisini aynı paralelde yürütmektedirokulöncesi eğitim sayesinde.Çocuk davranış modelinde anne babayı seçmektedir.Anne babaya davranış öğretiminde etkili olmaktadır.Eğitimde amaç çocuğun düşünmesini sağlamaktır.Okulöncesi eğitim İlköğretim içinde hazırlık olacaktır.Aileler okulöncesi eğitimde okul ile iletişimi öğrenmektedir aslında okulöncesi eğitimde veli haftada bir,ilköğretimde ayda bir,orta öğretimde 3 ayda bir lisede ,lisede dönemde bir okul ziyareti yapılmalıdır.İletişim öğrenimi için okulöncesi eğitim etkili olmaktadır.Bu yüzden veliler veli toplantıları,ev ziyaretleri,ailenin okulu ziyareti,ailelerin bilgilendirilmesi,velilerle okul ve yöneticilerin arasının açık ve net olması önemlidir.Ailelerin okula gelmesini engelleyen etkenlerin ortadaN kaldırılması gerekmektedir.,
Okulda öğrenilen bilgilerin ailede pekiştirilmesi ve benimsenmesi öğrenme etkinliğini %80 oranında etkilediği görülmüştür.
Kaliteli okulöncesi eğitimde plan ve program çok önemlidir çocuğun geli
şim düzeyi ile bağlantılı olmalıdır ,hedef iyi belirlenmelidir.
okulöncesi eğitim zamandan kazandırır.Günlerce,haftalarca öğrenilemeyen ilkeler oyun içinde kısa sürede öğrenilmektedir.
okulöncesi eğitimde öğretmenin deneyimi çok önemlidir.Çevre ve çocuğun ihtiyaçları göz önünde bulundurulmalıdır.
Öğretmende aranacak özellikler şunlardır.Öncelikle mesleğini seven,sürekli değişim içinde olan,kendini geliştiren,öğrenciyi merkez alan,yılın başlangıcındda amacını açıklayarak derse başlayan bir öğretmen etkilli bir öğretmendir.Öğretmen öğrencilerini tanımalıdır,ulaşacağı hedefi saptamalıdır,öğrencilerine öğrenmeye musait ortam hazırlamalıdır,yaşantılarını gerçekleştirmelidir,öğrenciyi öğrenmelerini değerlendirmeli ve ölçmelidir.
okulöncesi eğitimbbebek1
 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..