Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '07

 
Kategori
Okullar
 

Okulun özeli yine makbul!

Okulun özeli yine makbul!
 

Oks de yine özel okullar açık ara önde… İşte ilk ikide yer alan 6 öğrenci:

Sınavda, MF ve TM puan türlerinde İstanbul Özel Marmaraevleri İhlas İlköğretim Okulu'ndan Fatih Özkan 500 tam puan alarak birinci oldu.

MF ve TM puan türlerinde ikinciliği 496.657 puanı alarak şu öğrenciler paylaştı:

Van Özel Serhat İlköğretim Okulu'ndan Mustafa Mete,
- Isparta Özel Altınbaşak Çakın İlköğretim Okulu'ndan Fatma Karakoç,
- TED Batman Petrol Koleji Vakfı Özel İlköğretim Okulu'ndan Ufuk Serkan Yıldırım,
- Ankara Anıttepe İlköğretim Okulu'ndan Begüm Aydıner,
- İstanbul Özel Kartal Doğa İlköğretim Okulu'ndan Ahmet Ali Dinler
(Görüldüğü üzere sadece 1 tanesi devlet okulunda okuyor).

Üzülmemek elde mi? Devletin okullarına emek veren öğretmenler de mi yanlış, yoksa Özel okulların özel kılınmasını tetikleyen unsurlar mı gelişti son yıllarda anlamış değilim… Ancak Devlet Okullarında yanlış yolda hızla ilerleyen yürek acısı olaylar da yok değil (ayrıca yazmak istediğim bir konu)…

Ben Kadıköy İlçesinin iyi semtlerinden birinde büyüdüm, Suadiye’de… Kişilerin statüsü ne olursa olsun aynı okula gönderirlerdi çocuklarını o yıllar da… Kimse özel okul derdinde değildi. "Okuyan çocuk her okulda başarı sağlar" lafı her velinin dilindeydi… Haksız da sayılmazlardı ya neyse…

Benim anne-babam da hiç okul arayışına girmedi. En yakınımızda ki Turhan Ve Mediha Tansel İlkokulu’na kaydım yapılmıştı işte… Ne güvenliğinin tam olup olmaması, ne oks başarı oranı, ne sınıf mevcudu, ne 1. sınıfı okutacak öğretmenin kim olduğu-ne kadar iyi olduğu, ne de adı sanı önemliydi… Eve yakındı, kardeşlerimle el ele kol kola geliyorduk öğlen vakti evimize ya yeterdi…

Şimdi bakıyorum da, doğduğu günden beri tek hedefimin iyi okullarda okuması olan kızımın, okul konusu ne büyük handikap oldu. Ta ki kayıt ettirdiğimiz güne kadar. Anadolu yakasında gezmediğimiz devlet okulu ve Özel okul kalmadı. Anasınıfı velileri ile bu konu için bir mail grup bile kurduk. Edindiğimiz bilgileri buradan paylaştık işe yarar paydalar çıkarmak adına.

İnternette okul kurdu oldum, yemekhanesinde pişen yemeğinden, servisinin kalktığı yere kadar araştırdım… Bir ara konuyu fazla abarttığımı düşünmüş kendime gelmek için belli bir süre ilgi alanımı başka yönlere çekmeye çalışmışım... Ama başarılı olabildim mi hayır… Şimdi diyorum ki bizleri bile bile Özel Okulun ve mantar gibi türeyen dershanelerin kucağına iten yetkililer, hatalarını ne zaman anlar da şu bitmeyen çile çözülür ilmik ilmik…

Bizim çocuklarımıza geç kaldılar, çocuklarımın çocuklarına yetişirler umarım…

Resim:http://www.milliyet.com.tr/2007/07/09/index.html
Haber alıntı:http://www.hurriyet.com.tr/egitim/anasayfa/6855504.asp?gid=171

 
Toplam blog
: 76
: 1458
Kayıt tarihi
: 25.03.07
 
 

1976 yılında Iğdır'ın Tuzluca ilçesinde doğmuşum... 8 yaşımda göç ettiğim bu ile bir daha hiç git..