Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '07

 
Kategori
Eğitim
 

Okuma bayramı

Okuma bayramı
 

Torunumuzun “ Okuma Bayramı” için, eşimle Ankara’ daydık.

Torunumuzun davetine katılamamazlık yapamazdık. Yoksa çok darılırdı bize ! Yol uzundu ama olsun.

Doğrusu öğretmenlik yıllarımda ne elmayı kızartmıştım, ne de okuma bayramı yapmıştım.

Böyle bir ön yargıyla, okuma bayramına katıldım.

Tertemiz pırıl pırıl bir okul. Okula ait, çok güzel bir konferans salonu.

Yurdumun, köylerinde, şehirlerinde ve en sonra da Almanya’da öğretmenlik yapmıştım.

Çağı yakalamış, çağın üstüne çıkmış, pırıl pırıl bir okulun konferans salonundaydım şimdi.

Birinci sınıfların öğrenci sayısının, dört beş misli kadar davetli vardı.

Anneler, babalar, dedeler, nineler, teyzeler amcalar oradaydı.

Veli toplantıları yaptığımız, veli görüşmeleri yaptığımız yılları anımsayınca , bu ilgiye hayran oldum.

Öğretmenlerin hepsi bayandı. Hepsinin aydınlık bir yüzü vardı .Çağdaş yanları, bilimsellikle, başarıyla birlikteydi.

Öğrenciler çok rahattılar. Öğretmenlerinin verdiği görevi başarıyla yaptılar bir oyun tadında.

Anneler, babalar, dedeler , nineler hayranlıkla izlediler çocuklarını.

Çocuklarını böyle bir okulda okutmuş olmaktan mutluluk duydukları her hallerinden belliydi.

Ülkemizin tüm okulları böyle olsa, Ülkemiz çağın üstünde olurdu.

Ama ülkemizin eğitimdeki, acı gerçekleri ortadaydı.

Öğretmensiz okullar.

Altmış kişilik sınıflar.

Fiziki şartları uygun olmayan okullar.

Ders araç ve gereçlerinden yoksun okullar

Salonları, sağlıklı tuvaletleri olmayan okullar.

Kızların okula gönderilmediği bölgeler.

Para istenecek diye okula uğramayan, toplantılara katılmayan öğrenci velileri.

Taşımalı eğitim uydurmasıyla, sağlıksız araçlarla, sağlıksız beslenme koşullarında yapılan eğitim.

Tüm devlet okulları da özel okullar gibi olsa.

Bu çok mu zor! Bunun için çok fazla yatırıma mı ihtiyaç var.

Eğitime yapılan yatırım en faydalı yatırımdır.

Eğitimde çağdaşlığı, çağı yakalamak için bir seferberlik yapmalıyız.

Öncelikle bunu yapabilecek çağdaş beyinlere ihtiyacımız var

Doğrusu katıldığım, okuma bayramı beni çok etkiledi.

Okulun adını söylersem, reklama mı girer.

En azından, günle ilgili fotoğraflardan tanıyabilirsiniz bu çağdaş okulumuzu...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..