Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '20

 
Kategori
Öykü
 

OKUMA MERAKI

Çocukluğumda bulduğum her şeyi okuma merakım sayesinde (çok fazla bir şey de bulamazdım) bazı suçluluk duygularıyla boğuşup dururdum.
Misafir olarak gittiğimiz her evde kitap olup olmadığını sorardım. Olurdu da. Fakat bu kitaplar genelde dini kitaplardı.
İşte bu misafirliklerin birinde elime Ahmet Cevdet Paşa'nın Faideli Bilgiler adlı bir kitabı tutuşturuldu.
Kitap faideli bilgiler ve muhtelif bilgiler başlıkları altında ikiye ayrılmıştı.
Adını hala anımsadığım bazı büyük adamların ve evliyayı kiramın fikirlerini okudukça içime bir sıkıntı oturmuştu.
Bana oldukça ağır gelen bu kitabı sırf okuma aşkımın zoruyla birkaç günde bitirmiştim ve anladığım tek şey fena bir çocuk olduğumdu.
Kitaba göre serserinin tekiydim ve böyle giderse ölüp cehenneme odun olacaktım.
"Halbuki daha çocuğum" dedim bir gece Tanrıya.
Fakat bu iş Tanrıda bitmiyordu.
Tanrının sesini bu kitabın hiçbir satırında duymadığımdan eminim.
Bir sürü insan Tanrının yerine konuşuyor ortaya attıkları kurallarla insanları uyarıyorlardı.
Kitabın etkisini uzun süre üzerimde hissettim.
O çocukluk günlerimin yaramazlıklarının getirdiği tüm yorgunluğun ardından daldığım uykularda gördüğüm masallar şehri rüyalar bile bu kitaptan nasibini aldı.
Bu rüyalarda sarıklı cübbeli kişiler ellerinde tuttukları Faideli Bilgiler kitabını bir değnek gibi havaya doğru kaldırıyorlar, birbirlerine beni işaret ederek " İşte o günahkar çocuk!" diyorlardı....
 
Toplam blog
: 30
: 68
Kayıt tarihi
: 14.10.20
 
 

Kendimi anlatacak değilim. Dikkatli bir okuyucu zaten beni tanıyacaktır...