Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Okumak

Okunak apayrı bir dünyadır. İnsanın ufkunu açar dağarcığını genişletir. Görmediklerin, duymadıkların, bilmediklerin hakkında bilgi sahibi yapar insanı. Hatta Allah’ın ilk emri de ‘’OKU’’ dur. Okumak için milyonlarca kitap bizi beklemektedir.

Biz ne kadar okuyoruz? Hiç denecek kadar az. O milyonlarca kitabın arasına her gün yüzlerce kitap daha katılırken biz hâlâ bir boş vermişlik içindeyiz. > deyip kestirip atıyoruz. Uzun yıllar Rusya’da Kalan halaoğlu Hasan Egeli, izlenimlerini anlatırken herkesin büyük bir gayret ve istekle trende, metroda, otobüste, öğle paydoslarında kitap okuduklarından bahsetti de; hem kıskandım hem de imrendim doğrusu. İstanbul’da da rastlamıyor değiliz böyle görüntülere. Onlar da koca şehrin kalabalığında kaybolup gidiyorlar.

Çalıştığım iş yerinde güzel bir gelenek var: Doğum günü gelen personele kitap armağan ediliyor. Bu örnek geleneğin bütün işyerlerine, kurum ve kuruluşlara yayılmasını diliyorum. Kitap armağan edilmesine ediliyor da okuyan var mı? Maalesef yok denecek kadar az. Birçoğunun mırıldanarak < bir="" paket="" sigara="" verselerdi="" daha="" iyiydi.="">> dediğini kendi kulaklarımla duydum. Güncel ve yeni baskı bu kitaplardan birçoğunu armağan edilenlerden 1 ytl. Karşılığında satın aldığımı da üzülerek ifade etmek isterim. Buna karşılık aynı işyerinde çalışan iki bayan arkadaşın bir ramazan günü trafikte kaldığı servis aracında şöyle bir konuşmalarına tanık oluyorum: < iftara="" yetişemeyeceğiz="" galiba="">>, < çantamda="" bisküvi="" var.="" kitaplarınız="" da="" yanımızda="" daha="" ne="" olsun.="">> deyip kitapların ne büyük bir nimet olduğunu vurguluyor.

Bir örnekte sokağımızdan vereyim. Oğlum ev ödevlerini hazırlarken ben de yanında daha önceden yarım kalan bir kitabı okuyayım dedim. Perde aralığından beni gören bir komşum, eşime: >

Demesin mi alaylı bir şekilde söylenen bu söze ne demeli.

Velhasıl okumuyoruz. Kimimiz kahvehanelerde. Kimimiz internet Kafelerde, kimimiz futbol muhabbetinde, kimimiz de televizyon dizilerinde kaybolmuşuz. Oysa kitapların donuk hayatımıza parlaklık ışık ve renk katacağına yürekten inanıyorum.

Mustafa Dilki

 
Toplam blog
: 9
: 621
Kayıt tarihi
: 29.09.08
 
 

1971 yılında Giresun’un Görele ilçesine bağlı Arduç Köyünde dünyaya geldi. Bir yaşındayken ailesi..