Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '19

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

OKUMAYA ÜŞENENLERDEN MİSİNİZ?

Kitap okumak sizce önemli mi? Kitap okumanın sizde, sorunları çözmenizde, okul hayatınızda, entelektüel kişiliğinizde ve hayal dünyasınızda yarattığı olumlu etkiler, kitap okumaya başlamanız için yeterli motivasyon sebebi aslında.Bunları madde olarak sayacak olursak; zeka gelişimini olumlu yönde etkiler, kelime hazinenizi zenginleştirir, kitaptaki olaylara, karakterlere veya bilgilere odaklanırken kendi hayatınızın stresinden uzaklaşırsınız ve bu rahatlamanıza sebep olur. Bilginizi çoğaltır, hafızanızı güçlendirir, okuduğunuza odaklanmak için çaba harcarken konsantrasyonunuzun artması için egzersiz görevi görür. Daha iyi yazmanızı sağlar, Yale Üniversitesinin araştırmalarına göre, günde 30 sayfa kitap okuyanların diğerlerine göre iki sene fazla yaşadığı tespit edilmiştir. Empati yeteneğiniz gelişir, alzheimer riskini azaltır. Edindiğiniz bilgilerle bulunduğunuz ortamda insanlara aktaracak düşünceleriniz oluşur ve dolayısıyla sosyalliğiniz artar. 

Günümüz hayat koşuşturması herkesi meşgul hale getirmiş durumda, malesef akşam çayını kahvesini alıp kitap okumaya vakit ayıranların sayısı az. İnsanlar o kadar meşgul ki -neyse bu meşguliyet-kendilerine yatırım yapmaya vakitleri yok. Yaşınız kaç olursa olsun, kendinize yatırım yapmak için küçükte olsa bir girişimde bulunmak için geç değil. Bugün sizlere iki kitap önerisinde bulunacağım. Ama onların dışında, İlber ORTAYLI'nın, Bİr Ömür Nasıl Yaşanır? kitabını tavsiye ederim. Bu kitapla ve bana kattıkları ile ilgili, '' İlber ORTATLI'nın Tecrübelerinden Süzülenler'' başlıklı yazım kişisel web sitemde yer alıyor. Dilerseniz okuyabilirsiniz.

İskender PALA, ismini duymuşsunuzdur diye düşünüyorum. Kendisi üniversitede profesör olarak görev yapan, yazar ve divan edebiyatı araştırmacısıdır. Önceki yıllarda Od, Katre-i Matem, Şah ve Sultan adlı kitaplarını okumuştum ve çok sevmiştim. Aralığın son haftasında da AbumRabum isimli kitabını okudum. CIA, MIT, Mossad gibi kuruluşlara, tarihi eserlere ve peygamberlerin hayatlarına meraklıysanız çok seveceğiniz bir kitap. Ben ilgim olmadığı için bilgi sahibi de olmadığım çoğu konu hakkında bir fikre sahip oldum bu kitabı okurken. Araştırma fırsatım oldu. Hikayesinin güzelliği ve gizemi bir yana, bana ilgi alanım dışında yeni bilgiler öğrenme fırsatı verdiği için ayrı bir kıymeti var. Ortadoğu ülkelerine bitmek bilmeyen savaşların, kargaşanın temelinde neyin olduğunu görüyorsunuz. Batı ülkelerinin, Ortadoğu'da ki tarihi eser ve kültür mirasını nasıl kendilerinin gibi sunmaya çalıştığını, ele geçiremedikleri eserler ve kültür miraslarını terörizmi kullanarak nasıl ortadan kaldırdığını okuma fırsatı buluyorsunuz. Dünya'da dönen oyunlara kör, sağır kalmamak adına okunması gereken bir kitap diye düşünüyorum.

Bahsedeceğim diğer kitap; Entelektüelin Kutsal Kitabı- David S. Kidder& Noah D: Oppenheim. Bu kitapta yılın 52 haftası için her haftaya 7 bilgi yazılmış, yani her güne yeni bir bilgi. Mesela; Yılın ilk haftası pazartesi tarih, salı edebiyat, çarşamba görsel sanatlar, perşembe bilim, cuma müzik, cumartesi felsefe ve pazar günü din konusu ile ilgili bir sayfalık bilgiler yer alıyor. Tam bir komidin kitabı kendisi. Her akşam uyumadan önce elinize alıp, o gün için kendinize yeni bir bilgi katarak uyumak bir yılın sonunda size neler katmış olur bir tahmin edin. Ben Allah'ın izniyle önümüzdeki hafta başından itibaren bu 52 haftalık enlektüel bilgiler yolculuğuna çıkacağım. Sizi de beklerim. 

Başka yazılarda görüşmek üzere, umarım yılların geçmesi sadece yaş almamıza değil,gelişmemize de şahitik eder. Kimse sabit kalamazmış, ya geriye gider ya da gelişirmişiz. Yaş aldıkça gelişen ve güzelleşenlerden oluruz umarım. Sağlıcakla kalın.

 
Toplam blog
: 6
: 189
Kayıt tarihi
: 17.11.19
 
 

Merhabalar. Ben Aysel. İç mimarım. Kişisel bloğum olan aytiti.com da kitap, film, belgesel öneriler..