Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '09

 
Kategori
Kitap
 

Okunası Kitaplar

Okunası Kitaplar
 

OKUNASI KİTAPLAR

Kırt kırt kırt diye kitapları kemirerek sayfaların arasında cirit atan bu kurt da kim dersiniz? Tebrikler bildiniz! O kitap kurdunun ismi; Pınar. İlkokul 1.sınıfta okuma yazmayı tamamen öğrenince öğretmenim yakama kırmızı kurdele takmıştı. İşte o günden beri resmen bir kitap kurdu oldum ben. Paramı en çok kitaplara harcadım, gittiğim her yere kitaplarımı taşıdım. Kumsalda güneşlenirken, bankada sıra beklerken yada evimde yorgunluk atarken avuçlarımın arasında hep bir kitap vardır, Karşıdan bakıldığında ise görünen manzara, sayfaların içine gömülmüş ve dünyayla bağlantısı kopmuş bir Pınar olur. Ne müthiştir ki kitap okumanın en güzel armağanı bana Köşe Yazarı unvanını kazandırması oldu. Bende gururla taşıdığım bu unvanla şimdi size 2 okunası kitaptan bahsetmek istiyorum…

İlk kitabımız yazar Ayşe Giraud’un Sistem Yayıncılık tarafından yayınlanan ve 200 sayfadan oluşan “Ahtapot Kadınlar” isimli kitabı. Yazar bu kitabını “Her şeyi aynı zamanda yapmaya çalışan günümüz kadınlarına” ithaf etmiş. Biz kadınlar hayatımızı sadece evlenip evde oturarak yada ev işi yapıp çocuk bakarak sürdürmüyoruz. Artık erkeklerin egemenliğini yıkıp iş dünyasında saygın bir yer edindik. “Çocukta yaparım kariyerdeee…” diye serzenişte bulunarak pek çok alanda erkeklerden daha üstün başarılar elde edip onları dize getirdik. Bunları yaparken evimizi ve ailemizi hiç ihmal etmedik tabiki. Sorumluluklarının bilincinde ama kadınlığını unutmayan, her işin üstesinden gelirken kendine bakmasını da bilen bireyler olduk. Sağlıklı yaşamak için spor yaptık, hobilerimize vakit ayırdık, modayı takip edip saçımıza başımıza, süsümüze püsümüze özen gösterdik. Gündemin dışında kalmayıp sinemadan ekonomiye kadar her konuda bilgi edindik ve her ortamda söyledikleri ilgiyle dinlenen kişiler olduk… Tıpkı bir ahtapot gibi her yere uzandık ve yapmamız gereken tüm işleri en iyi şekilde yaptık!

Ayşe Giraud kitabında biz Ahtapot Kadınlar’ın öyküsünü anlatırken, daha güzel koordine edilmiş bir hayat sürdürmemiz için pek çok tüyo veriyor. Yalın dili ve akıcı üslubuyla okunmaya değer bir kitap olduğunun altını çizerek sizi hemen en yakınınızdaki kitapçıya gönderiyorum…

İkinci kitabımız ise ömrüm boyunca en çok sevdiğim yazar olan sevgili İpek Ongun’un Epsilon Yayınları tarafından bize sunulan kitabı. -Bir Genç Kızın Gizli Defteri- serisinin 8. kitabı olan “Günler Akıp Giderken” tam 440 sayfadan oluşuyor…Bestseller’ini severek okuduğum sayın İpek Ongun’a olan hayranlığımı ifade etmek için buraya ne yazsam az gelir. İlkokul yıllarımda “Afacanlar Çetesi“ isimli kitabıyla tanıdım İpek hanımı. Okuyalı yıllar oldu ancak pek çok bölümü hâlâ ezberimde o kitabın. Yazarın tüm kitapları kütüphanemin nadide eserleri arasında yer alıyor. Öyle akıcı bir dili bir vardır ki İpek hanım’ın, bir oturuşta 80 sayfayı birden okuduğumu kesinlikle abartmadan söyleyebilirim size. Yazdığı her sayfayı okurken acaba bir sonrakinde ne anlatıyor diye merak ediyorum ve sayfaları peşpeşe nasıl çevirdiğimi fark etmiyorum bile…

Bir Genç Kızın Gizli Defteri serisinin sevimli kahramanı Serra’nın maceralarını çok özlemiştim. Yazarın yeni kitabı ne zaman çıkacak diye hevesle bekliyordum kaç zamandır. Nihayet bu ay kitapçılarda yerini aldı 8.kitap. Önceki kitapları okumuş olanlara yeni kitapla ilgili küçük bir ip ucu vereyim. Bizim tatlı dostumuz Serra bu sefer anne oluyor…

İpek Ongun Mersin’de yaşıyor. Ramazan bayramında tatil için Mersin’e gittiğimde şehri gezerken her yerde gözüm İpek hanım’ı aradı ancak kendisiyle karşılaşamadım. İpek hanım hayatımda en çok sevdiğim ve örnek aldığım tek yazar olduğu için kendisiyle tanışmayı çok istiyorum. Belki bir gün bu dileğim gerçekleşir ve İpek hanım’ın bu denli başarılı bir yazar olmasındaki sırları köşemde sizlerle paylaşabilirim kim bilir…


Hayatınızdan pırıltılar hiç eksik olmasın…


PINAR

 
Toplam blog
: 15
: 949
Kayıt tarihi
: 27.01.09
 
 

İşletme fakültesi mezunuyum. Bir ihracat şirketinde uzun süre muhasebeci ve çevirmen olarak görev ya..