Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '10

 
Kategori
Kitap
 

Okunması gereken bir kitap...

Okunması gereken bir kitap...
 

internetten alıntı


Bu bloğumda; benim açımdan mutlaka okunması gereken bir kitap paylaşacağım sizlerle...

Kitabın yazarı Robert Kiyosaki, kitabın adı Zengin Baba Yoksul Baba...

Klasik kitaplara ve klasik yaşam biçimine hiç uymayan, sıradışı bir anlatım, sıradışı bir konu...

Kitapta; asgari ücretle nasıl geçineceğimiz değil de asgari ücretle nasıl zengin olacağımız anlatılıyor. Memur zihniyeti ile yaşarsak, hayatta bir adım bile ileri gidemeyeceğimiz anlatılıyor.

Yaşantımızdan öyle güzel kesitler vermiş ki; gerçekten de onun dediği gibi yapıyoruz daha doğrusu yazarın onaylamadığı bir yaşam şeklimiz ve alışmışlıklarımız var.

Mesela hepimiz bir meslek sahibi olalım diye okuyor ve eğitim alıyoruz, peki hangi birimiz patron olalım veya kendi fabrikamıza sahip olalım diye eğitiliyoruz? Üniversite mezunuyuz ama çoğumuz iş arar pozisyonda, masanın ön tarafında oturuyoruz. Peki neden biz de masanın başında oturmuyoruz?

Çocuğumuz bir bisiklet istediğinde hemen gidip alıyoruz. Hangi birimiz çocuğumuza para biriktirip, sermaye yapmasını ve ancak o sermayeye katkıda bulunursak bisiklet alacağımızı öğretiyoruz? Hiç birimiz öyle değil mi?

Kitapta; kazançlarımızın aktif ve pasif olmak üzere ikiye ayrıldığı anlatılıyor. Kiyosaki diyor ki; "en ufak bir birikimde gidip araba alacağınıza, bir şeker veya oyuncak makinesi alın, kazançlarınızı aktifleştirin." Ne kadar da doğru değil mi?

Kitabın ne kadar düşündürücü ve ne kadar yararlı olduğunu anlatmakla bitiremem. Alıp, okumanızı şiddetle tavsiye ederim.

Kendi açımdan söylüyorum; benim henüz okul ve eğitim hayatına atılmamış 5 yaşında bir oğlum var. Bundan sonraki günlerde oğluma okuyup adam olmayı değil, kendi işinin patronu olmayı öğreteceğim. Gelirlerini daima aktif gelir olarak değerlendirmesini öğreteceğim. Babası 2 tl veriyorsa, 1 tl sini kumbaraya atmasını ve ileride bu sayede en çok istediği şeye kavuşabileceğini aşılayacağım.

En basitinden benim kitaptan aldığım ders bu... Keşke akıllı insanlar bu kitabı okusa da biraz ders alsa... O zaman ülkemiz yatırımcı, zengin, sanayici ve akıllı insanlarla dolar...

Siz de benim gibi kitap okumayı seviyorsanız; lütfen Robert Kiyosaki'nin bu kitabını da mutlaka okuyun. O kadar düşündürücü, o kadar sürükleyici ki; nasıl başlayıp nasıl bitirdiğinizi anlayamayacaksınız. Kitabı bitirdiğinizde ise; adeta derin bir uykudan uyanmış gibi hissedeceksiniz... Hayatınız boyunca ne kadar uykulu bir halde olduğunuzu anlayacaksınız...

Bloğumu okuyan bütün herkesin, kitabı alması ve derin uykularından uyanması dileğiyle, sevgiyle kalın...

SEVİLAY

 
Toplam blog
: 71
: 1912
Kayıt tarihi
: 15.11.09
 
 

32 yaşındayım, evliyim ve yakışıklı bir oğlum var. Profosyonel pilates eğitmeni ve besin destek ü..