Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '08

 
Kategori
Blog
 

Okurlar bloga nereden geliyorlar

Okurlar bloga nereden geliyorlar
 

Son zamanlarda Milliyet Blog sayfalarında hergün bir ya da birkaç blogun okunma sayıları 10 bin dolaylarında oluyordu. Bu blogların başlıkları ve içerikleri tartışma konusu oldu, o konuya girmek istemiyorum. Bu bloglara erişimin Google veya diğer arama motorlarından geldiği belli oluyor. Yani bu blogların görüntüleme sayılarında yapay bir çaba yok, yani herşey normal.

İki gündür Milliyet Blog sayfalarında birer blog 50 bin, 30 bin gibi sayılara ulaştı. Bunun nedenini ilk gün kolay bulamadım ama Milliyet sayfalarından link verildiğini tahmin ettim. İkinci gün blogun altında gördüm. Bugünkü blogun altında 28 bin normal görüntülenme, 12 bin milliyet.blog.com adresinden görüntülenme olduğu yazılı. Dünkü blogun altında ise 3.500 normal görüntülenme, 53 bin milliyet.blog.com adresinden görüntülenme olduğu yazılıydı. Oranlar çok farklı. Bir benzerlik kurmayı beklerdim olmadı. Milliyet’in çok açılan bir sayfasında link verilmesinin bu kadar büyük sayılara ulaşmasını sağlaması doğaldır. Daha önce normal olmayan durumları gördüğümde konuyu hemen gündeme getirmiştim. Bu kez bir şey yapmadım, çünkü anormal bir durum görmedim. Bu durum hepimiz için sözkonusu olabilir.

Uzun zamandır milliyet.com.tr sayfalarından doğrudan link verilen blogların altında "Bu blog milliyet.com.tr sitesinden ... kez görüntülenmiştir." bilgisi yeralıyor. Benim de yazdığım bloglar içinde bu bilgi olanlar var.

Aslında daha ayrıntılı bir bilgi çok daha iyi olabilirdi. Blogun altında daha ayrıntılı bir açıklama olabilir. Örneğin:

Bu bloga gelen okurları gönderen adresler:

milliyet: %12, 2
milliyet blog: % 6, 3
google: % 62, 5
doğrudan adres girişi: %5, 1
diğer: % 14, 9

Bu bilgi herkese açık olabilir. Daha ayrıntılısı blog yazarı arayüzünde olabilir.

Bu bilgiye ek olarak en çok giriş yapılan günler de eklenebilir. Örneğin:

Bu bloga en çok giriş yapılan günler:

9-11-2008: % 0, 2
10-11-2008: % 98, 5
11-11-2009: % 1, 3

Bu bilgi de bloga girenlere açık olabilir.

Bu bilgiler, sayfamıza çok girildiğinde, okurların nasıl ulaştıkları konusunda meraklarımızı gidermemize yardımcı olacaktır.

Ankara, 11 Kasım 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..