Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '20

 
Kategori
Anılar
 

Okusan ne olacak?

Zonguldak yerli halkına KIVIRCIK demişler. Biz de kıvırcık ailesiyiz. Ben zor şartlarda akademiyi bitirdim. Maliye Bakanlığı Gelir İdaresinden müdür muavini olarak emekli oldum. 20 yıl önce almancı ablamla sert bir tartışma yaşadık. Daha doğrusu beni çok sert azarladı. Kalbim yaralanmıştı. İzinlerde Saltukova'daki evine gelirdi. Hiç gitmedim. Kavgadan 2 ay sonra beni aradı, Kdz.Ereğli'deki kiracısından ev anahtarını almamı söyledi. Ablamdır, bir gün barışırız diye Akyazı'dan Kdz.Ereğli'ye gittim. 3 ay sonra yine aradı yine gittim.

Diğer almancı ablam vefat etti, köydetüm cenaze işlemlerini halettim. Yeğenimizin evine çıktım. Ablamın da orda olduğunu biliyordum. Masada yemek yiyorlarmış, beni gördü,ayağa kalktı, elini öptüm. Evde büyük ablam, eniştem, küçük kızkardeşim, benim kızım ve onun kızı var.

Havadan sudan sohbet ettik. Birden;

-- Okusan ne olacak

--Toplumda yeriniz yok

---Boşsun dedi.

Cevap vermedim, hızla kalkıp evi terk ettim.

Maliyede müdür muavini olmak benim gibi köyçocukları için önemli bir kavramdır. Kemal abim ve ben tahsil yaptık gurbet ellerde çalıştık. Haliyle memleketimizde fazla insan tanımadık. Ama gurbette memur,amir, mükellef çok insan tanıdık.

İşte bir köy evinde yaşamış kardeşlerin okumuş olanlarla okumamış olanların ilişki durumu. Değer yargıları kişiye göre değişir. Yaşamımda bu sözlerin hiç birini bana söyleyen olmadı. Bacımızın canı sağolsun,Bizi Allah takdir etsin yeter.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..