Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '14

 
Kategori
Güncel
 

Öküzüm torbadan düştü gördün mü?

Öküzüm torbadan düştü gördün mü?
 

Gündemin gerginliğini azaltma adına, pratikle teorinin çelişkisinden doğan, çalarken oynatan; oynarken düşündüren: milletimizin nabzına bir nebze şerbet katmak isterim ki ağzının tadı yerine gelsin.

Yüzü hem gülsün hem de biraz düşünsün!

Biliyorsunuz Rüstem yutoube’yi kapattı.

Bende bu yazıyı kaleme alırken izlesene.com da “Manda yuva yapmış söğüt dalına”  oyun havasını hem dinliyor hem de izliyorum.

Söz beste, müzik bir harika! İki genç kız ve iki delikanlı müziğin ritmi ile oynarken kendinden geçiyor.

Sizde denemelisiniz…

Sağlıklı yaşamak, aklına mukayyet olmak isteyen biraz nükte, biraz hiciv, birazda gerçekle alay eden bu oyun havası ya da Türküyü can kulağı ile dinlemeli.

İsterseniz birkaç mısrasını hafızanızı tazelemek adına tırnak içine alayım. “Manda yuva yapmış söğüt dalına – aman aman, Yavrusunu sinek kapmış gördün mü?

Amanin yandım, Amanin amanin amanin yandım! Tiridine tiridine tiridine bandım! Bedavamı sandın para verdim aldım!”

Biliyorum şimdi kendi kendinize soruyorsunuz, bu türkü de nereden çıktı?

Söğüt dalında Mandanın ne işi var?

Sinek Manda yavrusunu nasıl kapar, öküz torbadan düşer mi? Soru sormakta elbette haklısınız.

Lakin Türkiye’nin gündemine, derinlemesine bir göz atınca; gündemi bu oyun havasından daha iyi yorumlayacak, içinde mizahı da barındıran söz ve beste bulmak kolay değil.

Farkındayım lafı çok uzattım.

Biliyorsunuz Cumhurbaşkanı Gül’ün davetlisi olarak Almanya Cumhurbaşkanı Gauck ülkemizi ziyaret etti.

Devlet erkânı ile yaptığı rutin ve resmi görüşmelerin yanı sıra ODTÜ öğrencileri ile de buluştu.

Türkiye ile ilgili düşünce ve kaygılarını ODTÜ’lü öğrenci ve akademik kadro ile sözünü esirgemeden paylaştı.

Hatta  “Türkiye’deki gelişmeler beni hakikaten korkutuyor”  diyecek kadar da ileri gitti.

Hani bizim ileri demokrasi mucidimiz Rüstem Paşa var ya,Gauck’un açık sözlülüğüne, demokratik tavrına tahammül gösterecek kadar bile, bırakın ileri demokrasiyi normal bir demokrat olgunluğu ile karşılayamadı.

Açtı ağzını yumdu gözünü.

Vay efendim bunları söyleyen sen misin?

Alman Cumhurbaşkanı Gauck “Herhalde kendini hala rahip zannediyormuş”

“ODTÜ’ye gidip orada garip garip şeyler konuş”muş!

 "Ateist Aleviliği" de destekliyormuş…

Yazılacak daha birçok şey var ya, daha çok vaktiniz almayım. En son manşet olan “Aklını kendine sakla” hoşgörüsüzlüğü ile gösterdiği sert tepki sözleri ile eleştirilerine ilk noktayı koyayım.

Türkiye’nin Başbakan koltuğunda oturan muhterem gece karanlığında yürüyenler gibi yüksek perdeden ıslık çalmaya bayılıyor.

Hâlbuki karanlıkta ıslık çalmak, yüksek sesle türkü çığırmak korku işaretidir.

Kendine güvenenler, karanlıkta yürürken de gün ışığında yürüdüğü gibi sessiz ve cesur olur.

Anadolu’da yüksek sesle türkü söyleyenlere korkak gözü ile bakılır; diye satırlarıma son noktayı koyacakken:  sanatçı Manada yuva yapmışı söylemeye devam ediyordu.

 Dayanamadım bir iki mısra daha ekledim.

”Sabahleyin erken çifte giderken aman aman, Öküzüm torbadan düştü gördün mü? Diyordu.

Ozanın ince zekâsı, hiciv sanatı bestekârın notaları ile birleşince fıkır fıkır bir oyun havası kırdı geçirdi ortalığı.

Varsın yazılı ve görsel basının felsefecileri gündemin hoşgörüsüz sap ve samanı çeçten ayırt etmeye uğraşsın dursun…

 
Toplam blog
: 380
: 438
Kayıt tarihi
: 27.08.07
 
 

Karanlığın düşmanı Işık! Gecenin zifiri karanlığı, şafak sökerken yerini, ufukta yükselen Güneş Işı..