Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '16

 
Kategori
Deneme
 

Okyanusun ötesinden

Okyanusun ötesinden
 

İnsanın özgürleşmesi için ne gereklidir?

Bir şelale, bir deniz yoksa bir okyanus mu?

Aşk, sanat yoksa delilik mi?

Bir gül mü?

Ya da bir resim mi?

Bir flarmonik beste mi?

Mozart mı? Beethoven mı? Yoksa Dali mi? Ya da Klimt mi?

Yalnızlık hissi mi? Ya da eşsizlik veyahutta ölümlülük halinden ölmek mi?

Bir insanın ruhunu ne özgürleştirir?

Okyanuslar dolusu duygular mı? 3 yaşında denize düştüğünde yüzmek mi? Ya da bir babanın tabiriyle “beni geç oğlum” mu?

Ya da eldivenleriyle dans eden bir zencinin İslami yakarışı mı? Ya da bir müslüman şarkıcının yaşanan müslümanlığı küçümsemesi mi?

Ya da sakal-ı şerif anlamsızlığı için sakal-sakal konuşan son peygamberin yanlış yorumlanması mı?

Ya da takiye yaparak Allah’a ulaşmak mı?

Şer mi?

Şiir mi?

Sen mi?

Ben mi?

Bir insanı özgür kılan bir kutsal kitap mı yoksa esir eden bir kadın aşkı mı?

Zehirli sarmaşık mı? Bir fahşenin yılan bakışları mı?

Bir insanı özgür eden nedir?

Kendi mi? Tanrı mı? Aşık oluşu mu? Aşktan kurtuluşu mu? Medeni cesareti mi? Korkuları mı? Kaçışları mı?

Özgür olmak nedir?

Sanat için sanat mı?

Sanat için aşk mı?

Toplum içinde kendi gibi var olmak mı?

Ya da toplum için toplumdan kaybolmak mı?

Fedekarlık mı? Görev mi? Babalık veya annelik mi? Sevgi mi?

Sevgi mi? Sevmek mi? Sevilmek mi?

Özgürlük okyanusun ötesinde olsaydı ve biz oraya ulaşacak mıydık?

Özgürlük benim kimliğimdir, varlığımdır, sözümdür, özümdür ve benim imzamdır!

Çünkü benim ruhum benliğim ve okyanusun çok ötesindedir; varlık amacımın tam içerisindedir. Sevmemin temelidir! Çocukluğumun tüm yaşanmamış duygularıdır. Göz pınarımın tükenmez göz yaşlarıdır! Şarkının namesi, güftesi ve sesimin, bağırışımın her şeyidir!

Tıpkı bitmemiş bir roman gibi ya da yazılmaya başlanan ilk fikirler gibidir!

Okyanustan bana gelen dalgalar gibidir özgülüğüm! Ve her zaman benimle olacak yeknesaklığımdır!

Özgürlüğüm! Ve benim; okyanusun ötesinden, ruhumun!

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..