Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '20

 
Kategori
Blog
 

Olabilir-Olmaz Şüphesi

Konu yazılarımı yazma gerekçem.

Malum yazılarım bilgiye dayanmıyor; sadece neyi anlattığımı, hangi konuyu yazdığımı belirtmek için yüzeysel internet bilgisi.

Akla gelebilecek her türlü konuda kendimce düşünce, yorum, tespit.

Böyle olunca kendime şöyle bir kural koydum:

En küçük olabilir şüphesi varsa yazarım, en küçük olmaz şüphesi varsa yazmam.

Çok sayıda yazımı yayımlandıktan sonra yırttım yayına vermedim.

Şimdi bu kural önemli; malum, günümüz algısına göre, hiçbir şey tam doğru ya da tam yanlış değil. Hatta bir de göreceli diye bir şey var. E bu durumda şu kadarcık bir doğruluk ya da yanlışlık payı olsa bile dikkate alınıp kişilerin değerlendirmesine bırakılmalı.

Bana yazılarımda saçmaladığım çok söylendi, nedeni budur.

İşin aslına gelince;

Her şey bilimsel olmak zorunda mı, evet. Bilimde şöyle olabilir böyle olabilir gibi tereddüt var mı, hayır.

Öyleyse benim bu sağa sola savrulmam ne oluyor?

Bilim öyle ama henüz bilimin hâkim olduğu bir zamanda yaşamıyoruz.

Bilimin doğruları(Ki doğrunun bilimsel olması gerekir)mutlaktır, öyle göreceli möreceli olmaz. Böyle şeylerle karşılaşınca işine öyle geliyor ya da yorumu öyle diyorum. Kişiler bir şeyi kendilerine göre farklı yorumlayabilirler. Bu durum doğrunun tanımını etkilemez.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..