Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '09

 
Kategori
Kitap
 

Olasılıksız

Son zamanların en moda kitaplarından biri Olasılıksız...

Kitapları arkasındaki yazılara ve/veya önsözlerine, referanslarına bakarak alırım veya almam. Bu kitabı da arkadaki yazıyı okuyarak aldım. Fakat okuduğumda benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Arkasındaki yazıdan kitabın şansımızı nasıl yönlendiririz gibi şeyler anlatacağını umuyordum. Bir hevesle kitabı aldım. Olasılıkla ilgili dersler verdiği kısımlar vs. gerçekten hoşuma gitmişti. Ama bu dersleri kitabın esas konusuyla bağdaştıramadım. Çok sürükleyici bir kitaptı. Dili hoştu. Ama okuyucuya birşey öğretmeyen basit bir kitaptı bence. Sıradan bir romandı. Hele sonunda kitabın tamamının kahramanın kitabın başlarında bir hastahanede karşılaştığı küçük, hasta kızı kurtamak için olduğunu görünce tam bir hayal kırıklığı yaşadım. Yanlış anlaşılmasını istemem. Tabiki kızın kurtulması güzel ama o kızı kurtarmak için o kadar çok insan öldü, bir yerler yandı, patlamalar oldu ki... Bir de kitabı okurken film izliyormuş hissine kapılıyor insan. Bu tabiki çok güzel ama bir olay vardı kitabın sonlarındaki bilm kurgu gibiydi. Böyle bir sahne olamaz. Çok abartı yazılmıştı. Bence romanı hemen film yapabilirler.

Kitabı okuyan çoğu kişi çok beğenmiş. Beğenileri duyunca acaba bir kez daha okusam mı diye düşündüm. Bu kadar tezat görüşler olması tuhaf.

Aslında kitapları beğenmek yada beğenmemek kitaptan ne beklediğine bağlı. Ben okuduğum kitabın bana birşeyler öğretmesini isterim. Salt romandan hoşlanmam. Sonuç olarak bu kitap bana birşey vermedi.

Yine de görüşlerinizi yazarsanız sevinirim. Belki kitabı tekrar okurum:)
 
Toplam blog
: 6
: 1194
Kayıt tarihi
: 20.01.09
 
 

Özel bir şirkette Kalite Mühendisi olarak çalışıyorum. Blog yazılarımda eğitim, iş hayatı ve kariyer..