Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '08

 
Kategori
Sinema
 

Öldürme üzerine kısa bir film, belki bir o kadar da uzun..

Öldürme üzerine kısa bir film, belki bir o kadar da uzun..
 

resim kaynak:wikipedia


Film yorumları yapabilen bir insan değilim. Ama şuna inanıyorum ki hangi insan olursa olsun bir film izlediğinde bir şeyler görür, anlar ve bazı insanlar vardır ki bunlar kendilerini farklı bir noktada bulmalarına neden olur. Belki bu insanlardanım belki değil ama bir film izledim.

Bu günlerde genellikle yaptığım bir aktivite olmaya başladı film izlemek. Ve genelde farklı ve birazda televizyon programlarına fragmanları çıkmayan, aramadan ulaşılamayan filmleri seçmeye çalışıyorum. Bunlardan en son izlediğim de öldürme üzerine kısa bir film/ a short film about killing ya da özgün adıyla 'Krótki film o zabijaniu'

Bu filmi izleyip yoprumlama çabalarımın başlıca nedenlerinden biri her ne kadar da ismini telaffuz etmede zorlansamda Krzysztof Kieslowsk'i nin filmi olması ve ilgi çekici ve düşündürücü olması.

Filmin geçmişine gelince Krzysztof Kieslowski'nin on emirden yola çıkarak hazırladığı Dekalog serisinin iki uzun metrajlı filminden birive 5. filmidir. Diğer filmde aşk üzerine kısa bir filmdir ve izlenmesini ısrarla tavsiye ettiğim bir filmdir.
Filmde on emirde yer alan öldürmeyeceksin emri işlenmektedir. Hiç bir nedensiz görünen bir cinayet anlatılmaktadır. Aslında filmde ölümün yer değiştirmesi görülmektedir. Filmin başından başlayarak ölüm bir kedi cesedi ve filmin sonuna kadar farklı bedenlere bürünmektedir.

Film karanlık bir hava sürmektedir. Duygu yoğunluğunu güzel bir şekilde anlatan bu özel filtre efekti izleyeni sarmayı başarabilmektedir.

En yakın DVD kiralayıcısından veya film almak için gidebileceğiniz en yakın yerden alıp izlemenizi öneriyorum.

iyi seyirler...

Bilal TONGA
18.09.2008

 
Toplam blog
: 12
: 709
Kayıt tarihi
: 30.05.07
 
 

Ankara'da yaşıyorum. Çok okuyorum, biraz da yazmaya çalışıyorum. Sanatın neredeyse her dalına tutkum..