Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Bashico Doğal Anneyim Başak Pirtini

http://blog.milliyet.com.tr/bashico

06 Ekim '12

 
Kategori
Köpek Bakımı
 

Ölen köpeğin ardından yeniden köpek sahiplenmek

Ölen köpeğin ardından yeniden köpek sahiplenmek
 

İkinci köpeğim Efe Jr.


İlk köpeğimiz Efe’yi 6 aylıkken nasıl kaybettiğimi önceki blogumda yazmıştım. Ancak 1 sene sonra ikinci köpeğimizi almıştık. Bu sefer gerçek anlamda bir Efe hayal etmiştim, güçlü, kuvvetli, etkileyici… 10 senelik hayat paylaşımımız sonunda ikinci köpeğim Efe gideli birkaç ay oluyor ve gözlerim bu blogu yazarken halen dolu dolu oluyor. Bu blogumu da onun anısına yazıyorum.

İlk yavrumuzda yaşadığımız acıyı yaşamamak adına baştan anne babasını görebileceğim, en az 4 ayını annesi ile geçirmiş, aileden verilen bir köpek almayı istemiştim. Efe Junior, İstanbul Silivri’de bir aile evinde doğmuş, tosuncuk, 4 aylık bir erkek Alman Kurdu yavrusuydu. Bahçeli bir evde yaşadığımız için koruma amaçlı bu cinsi seçmiştik. Bundan 10 sene önce, TV komedisindeki Küçük Hüsamettin gibi kalın kaşlarını andıran alnı ve kulakları vardı. Henüz ufacık haliyle büyük köpeklere kafa tutar, büyüyünce ne kadar dominant olacağının sinyallerini verirdi.

Tüm isteklerim kabul olmuştu. İnanılmaz güzel kızıl siyah kurtlardan, koca patili, bal rengi gözlü, koca kafalı, yakışıklı bir Almam kurdum vardı. Sokakta kim görse bir daha bakar, Jandarma nerden aldığımızı sorar, yanımda dolaştırırken kendimi çok güvende hissederdim. Başka köpeklere genelde beni korumak amaçlı korkutma atakları yapmaya da çalışırdı. Büyümesini görmek için günleri saydığım Efe’yi en iyi nasıl beslerim, en iyi nasıl eğitirim diye araştırırken pozitif eğitimi bulmuştum. Daha ileri gidip şampiyon koruma ve hizmet köpekleri yetiştiren Leerburg Kennels’ın köpeklerinin çiğ et yiyip aşı olmadıklarını, homeopati ile tedavi edildiklerini öğrenmiştim.

Efelerim ve sonradan edindiğim kedilerimdeki aşı sonrası tümör oluşumu reaksiyonları beni hep acaba bunlar gerekli mi diye düşünmeye itmişti. Türkçe doğal bakım konuları ile ilgili hiçbir kaynak bulamamış, kendi veteriner hekimlerimiz ile fikir ayrılığına düşmüştüm. Yabancı kaynaklı veteriner hekimler tarafından yazılmış doğal bakım kitaplarının büyüsüne kapılmış, hızla bu konularda bashico’da Türkçe bloglar yazmaya başlamıştım. Yıllarca doğal bakım yahoogruplarındaki üyelerden ve kitaplardan okuduklarımı bloglarımda özet olarak koydum. Bu ilk yazılarımdan seneler sonra Türkiye’de benimle paralel düşünen hayvan severler bulmak beni çok mutlu ediyor.

Sonraki blogumda size nasıl sağlıklı bir yavru seçimi yapılabileceğini anlatacağım.

 
Toplam blog
: 201
: 11799
Kayıt tarihi
: 07.12.07
 
 

Tüm blog severlere merhaba! Boğaziçi Kimya bölümü mezunuyum. Bilişim sektöründe toplantı, etkinli..