Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ölene dek sorumlusun gönül bağı kurduklarından (*)

Ölene dek sorumlusun gönül bağı kurduklarından (*)
 

alıntıdır


Ölene dek sorumlusun gönül bağı kurduğun her şeyden, dedi Tilki”

                                                                                                       Küçük Prens     

Dün gece yine akşam trafiğine yakalandık. Normal saatimden daha geç varabildim eve. Önemsemiyorum artık. Trafik ile aramda bir bağ oluştu. Sever oldum yolda geçirdiğim süreci. Verimli geçirmeye çalışıyorum bu zaman dilimini. Kitabımı okuyorum sakin kafayla. Bazen günü değerlendiriyorum. Hayatı, sevdiklerimi, yaptıklarımı ve yapabileceklerimi. Sonra diyorum ki, benim sevmediğim kimse olmadı bu hayatta. Belki de o yüzden naif kaldı kalbim. Sadece mesafe koyduklarım, geri durduklarım, kendime ait dünyama almadıklarım oldu.

Biliyorum! Olacak da.

Her zaman önem verdim vefaya. Ve her zaman sorumluluk duydum gönül bağı kurduğum şeylere. Evime, eşyalarıma, arkadaşlarıma.

Paylaşmayı sevdim. Hak edenlerle, verilen değeri taşıyabileceklerle. Ama diğerlerine nefret beslemedim. Kinin, nefretin zehrini akıtmadım içime asla.

Geri planda durmayı seçtim sadece. Çünkü kendime ait sınırlarım oldu her zaman. İnsanlarla aramda mesafe.

Herkes durması gereken yeri bilsin diye yüzgöz olmadım bir çoğuyla.

Haddimi aşmadım, aşanla muatap olmadım. Annemin dediği gibi “başka İstanbul yok” dedim, gelişimi sevdim. Gelişmek isteyene yetebileceğim konularda yardımcı oldum. Çok mu sinirlendim? Yazdım.

Çünkü yazmanın beni rahatlatan tek araç olduğunu biliyordum.

Bazen yol aldım, bazen takıldım.

Tökezlendim, düştüm ve kalktım. Ama her kalktığımda yeni bir şey öğrendiğimi gördüm.

Hiçe saymadım sevdiklerimi ve hep değer verdiğim insanlara karşı sorumlu oldum.

Şimdi neden yazdı diyeceksiniz bunları?

Küçük Prens’i okudum tekrar.

Hayatımda başa döndüğüm tek şeydir bu kitap. Her fırsatta hatırlatırım, her fırsatta hatırlatacağım;

Mutlaka okuyun.

Öğrenecek çok şey var.

Şimdi birkaç alıntı ile yazımı bitiriyor, herkese şimdiden mutlu bir hafta sonu diliyorum.

(***)

-      İşte sırrım, çok basit. En iyi yüreğiyle görebilir insan. Gözler asıl görülmesi gerekeni görmez.

-      Kimse bulunduğu yerden memnun olmaz ki.

-      Yalnızca çocuklar ne aradıklarını biliyorlar.

-      Kelebeklerle tanışmak istiyorsam, bir iki tırtıla katlanmayı öğrenmek zorundayım.

-      Kendini yargılamak başkalarını yargılamaktan daha güçtür. Kendini yargılamayı başarabilirsen gerçek bir bilgesin demektir.

-      Her sabah kendinize çeki düzen verdikten sonra, gezegeni de köşe bucak temizlemelisiniz.

-      Büyükler hiçbir şeyi kendi kendilerine anlayamazlar. Onlara durmadan her şeyi anlatmak da çocuklar için yorucudur.

-      Arkadaşlar dükkanlarda satılmadığı için de insanların arkadaşları yok artık. Eğer bir arkadaşın olsun istiyorsan, evcilleştir beni!

-      Çölü güzelleştiren bir yerlerde bir kuyu saklıyor olmasıdır.

-      Kendini beğenmişler övgülerden başka hiçbir şey duymazlar.

-      Senin gülünün diğerlerinden daha önemli olmasını sağlayan şey, ona ayırdığın vakittir

-      Bütün yetişkinler bir zamanlar çocuktu. Ama sadece çok azı bunu hatırlar.

-      Söz gelimi saat dörtte sen gelecek olsan,ben saat üçte mutlu olmaya başlarım.Her geçen dakika mutluluğum artar.saat dört dedi mi meraktan yerimde duramaz olurum.Mutluluğumun armağanını veririm sana.Ama gelişi güzel gelirsen,içimi sana hangi saattehazırlayacağımı bilemem.

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..