Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '15

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Olga Eser Antalya’yı dünyaya anlatıyor.

Olga Eser Antalya’yı dünyaya anlatıyor.
 

OLGA ESER - NAZAN ŞARA ŞATANA - DİBEK LARA'DA


Baş döndürücü bir kadınla tanıştım.

Hani bazen kırk bin kere maşallah dersiniz, yâ da vay canına! Dersiniz ya aynen öyle. Şaşırdım kaldım.

Oldukça başarılı olan Olga Eser’le Dibek Lara’da bir Pazar kahvaltısında bir araya geldik. Eşiyle ve oğluyla da tanıştım. Mutlu bir ailesi var, Allah bağışlasın çok güzel bir oğlu var. Eşiyle aralarındaki elektrik çok pozitif... Anlaşabilen birbirini seven bir çift oldukları hallerinden belli...

Buraya kadarı güzel…

Benim dikkatimi ilk çeken yabancı gelin hikâyesiydi.

Antalya’da yabancı gelinler bir hayli fazladır. Birçoğu da arkadaşımdır zaten. Yine öyle bir muhabbetin içinde olacağımı düşündüm ve siz ne yapıyorsunuz? Dedim. Bakın yaptıklarına sizlerde benim kadar şaşırmayacak mısınız?

“Biraz kendinizden söz eder misiniz? Ne yapıyorsunuz?”

“Tabi önce isterseniz Konferans – Eğitim – Katılımlarımdan söz edeyim.”

“Hay Hay, buyurunuz.”

“11.2011 – 23. ILDA Konferansı (International Laser Display Association); Moskova, Rusya

07.2012 – TS EN ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, Antalya TSO ve TSE işbirliği eğitimleri katıldım

11.2012 – 24. ILDA Konferansı (International Laser Display Association); San Antonio, Texas, ABD

11.2012 – ILDA Yonetim Kurulu Uyesi seçildim

(Bu üyeliğim ile birlikte ILDA’nın 26. Yılında ilk kez ABD dışından bir Kadın Yönetim Kurulu Üyeliğine seçilmiş oldum.)”

“Bir dakika bu önemli bir daha tekrarlar mısınız?”

ILDA’nın 26. Yılında ilk kez ABD dışından bir Kadın Yönetim Kurulu Üyeliğine seçilmiş oldum.”

“Kutlarım sizi.”

“Sağolun. 12.2012 - 6th Forum for Businesswomen in Islamic Countries?Manama Kingdom of Bahrain?

(İslam Ülkeleri İş Kadınları Forumu - Antalya’dan tek kadın olarak katıldım)

12.2012 - TOBB Antalya Kadın Girişimciler Kuruluna üye oldum.

03.2013 – ‘’Kadın Girişimci Yönetici Okulu’’ T.C. Boğaziçi Üniversitesi, Garanti Bankası ve Antalya TSO tarafından organize edilmiş 90 saatlik eğitime katıldım.

10.2013 - 15th Private Sector Meeting for the Promotion of Trade and Joint Venture Investment Among Islamic Countries and 7th Forum for Businesswomen in Islamic Countries Tehran – Islamic Republic of Iran, (Türkiye den tek kadın katılımcı oldum)

“Türkiye’den tek kadın katılımcı oldun?”

“Evet.11.2013 – 25. ILDA Konferansı (International Laser Display Association); Aalen, Almanya

03.2014 - 16th Private Sector Meeting for OIC Member Countries, Sharjah – U.A.E.(Türkiye den tek kadın katılımcı oldum)

04.2014 - "1. Uluslararası Kadın Girişimciler İşbirliği Konferansı" İstanbulda düzenlenen Konferansına katıldım

10.2014 - MÜSİAD’ın Trabzon’da düzenlemiş olduğu Bölgesel İş Geliştirme Toplantısına katıldım (İran Heyetinde yer aldım)

10.2014 – KVANT Laser Systems Toplantısı, Bratislava, Slovakia.

11.2014 – 24. ILDA Konferansı (International Laser Display Association); Las Vegas, Nevada, ABD

11.2014 – ILDA Yonetim Kurulu Uyesi 2.dönem seçildim (Bu üyeliğim  ile birlikte ILDA’nın 26. Yılında ilk kez ABD dışından bir Kadın Yönetim Kurulu Üyeliğine seçilmiş oldum.)”

“Bravo, tebrik ediyorum. Türkçe'yi iyi konuşuyorsun.”

“Aslında eşimle EFFECT’i kurduğumuzda inanın Türkçeyi iyi konuşamıyordum. Bizim işimizde yani Ses ve Işık sektöründe erkekler ağırlıkta çalışıyorlar. Türkçeyi iyi bilmiyorum, erkeklerin yaptığı işi yapmam içinde iyi Türkçe konuşmam gerekli diye düşündüm. İyi Türkçe için dil kursuna gittim. İngilizcem iyiydi zaten. Evlendiğimde Ukrayna’da Uluslararası Ekonomik İlişkiler bölümünde okuyordum, bitiremedim. Evlenip Türkiye’ye yerleştim.”

“Bu da işiniz için bir noktada iyi olmuş.”

“Haklısınız bir anlamda iyi oldu. Benim hayalim Uluslararası bir profile sahip olmaktı, araştırmalara başladım. Aynı dönemlerde ekipman yatırımı da yapıyorduk. Bunu da fırsat bilerek eşimle Çin’e gittik. Endüstri Fuarı bu anlamda çok önemliydi. İşte bu benim çalışma hayatımdaki kırılma noktası oldu diyebileceğim bir olay oldu.”

“Başarılara doğru adımlarda atılmaya başlanmış.”

“Haklısınız. Eğitimin yarım kalması beni hep üzüyordu. Karar verdim ve Hukuk Fakültesi eğitimi aldım.”

“Tabi bu arada da oğlunuz dünyaya gelmiş olmalı.”

“Evet. Çok doğru. Birçok şeyi ailece yaptık zaten. Fuarların bizim hayatımızda önemi çoktur. Çok önemli insanlarla böyle yerlerde tanıştık. Çalışmalarımızda daha başarılı olmamızı da bu tür fuarlar sağladı. İşler büyünce muhasebe kursuna da gitmem gerektiğini düşündüm. Tabi bütün bunların içinde fuarlarda Rusçayı iyi bilmem, İngilizceyi çok iyi konuşmamın da etkisi oldu.”

“Elbette, çok dil bilmenin faydaları da çoktur.”

“Haklısınız. Ben ayrıca Türkiye’yi çok seviyorum. Antalya’yı seviyorum. Buralar artık kendi vatanım gibi, Antalya kendi şehrim gibi geliyor. Ben birçok konferanslara katıldığımda, fuarlarda da dünyanın çeşitli yerlerinde hangi sebepten dolayı gitmiş olsam dahi Türkiye’yi ve özellikle Antalya’yı kapsamlı bir şekilde anlatıyorum. Doğal güzelliklerin den söz ediyorum, tarihi ve doğal güzelliklerinden sunum yapıyorum.”

“Beni şaşırtmaya devam ediyorsunuz.”

“Benim hoşuma giden bir başka olayı anlatmak istiyorum size. Bu sunumum üyelerin büyük beğenisini kazanarak Antalya şehrine olan merakı artırdı ve yapılan oylama ile 2017 yılındaki konferans için Antalya seçildi. Olga ESER kimliğimin yanında EFFECT olarak da, sektör adına böyle bir ilki gerçekleştireceğimiz için çok mutluluk duyuyorum. Bu konferans için dünyanın çeşitli ülkelerinden sektörün önde gelen firmaları Antalya’da buluşacak ve bu Türkiye’nin tanıtımına katkı sağlayacak.”

“Sizin daha anlatacaklarınız var değil mi?”

“Biraz daha var. Mesela, 2012 yılında Bahreyn Krallığında düzenlenen İslam Ülkeleri İş Kadınları Forumuna Antalya’dan tek Kadın olarak katıldım.  Bu üç günlük süre içinde çeşitli ülkelerden Kadın Girişimcilerle tanışma fırsatı buldum. Bu konferansta, iş dünyasında Kadınların ortak problemlere karşı savaştığını görmek bana yeni bir bakış açısı kazandırdı. Ulusal Organizasyonlarda Kadınların Güçlenmesine Yönelik Ekonomik ve Sosyal Destekler, Kadın Girişimciler İçin Büyüme Stratejileri ve Finansal Alternatifler önde gelen konu başlıkları arasındaydı.

Bu konferanstan döndükten sonra TOBB Antalya Kadın Girişimciler Kuruluna başvuruda bulundum ve kabul edildim.  TOBB ile aynı çatı altında düzenlenen Kadın Girişimci Yönetici Okulu Programına katıldım. 2 ay süren bu eğitim sonunda sertifika aldım. Antalya’da ki Kadın Girişimcilerle tanışmamı sağladı.”

“Devam ediyorsun.”

“Evet ama az kaldı. 2013 yılının Ekim ayında,  Tahran’da düzenlenen İş Kadınları Forumu için, İran’a davet edildim.   Ve Türkiye’den tek Kadın katılımcı oldum. Aynı zamanda ILDA (ABD, International Laser Display Association, Uluslararası Lazer Birliği)  ve TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulunu temsil ettim.  Diğer İslam Ülkelerinden katılımcılarla bir araya gelerek firmamı tanıtma imkânı elde ettim. OIC Ülkelerinde Özel Sektörün Karşılaştığı Zorluklar ve Ekonomik İş birliklerinin Artırılması konusu konferansın ana başlığıydı. Kadın Girişimcilerin Ekonomik Büyüme ve Refah Düzeyi Üzerindeki Rolü de önemli konulardan bir diğeri idi. Bu forum katılımcıları yatırım fırsatları ve iş birlikleri için ortak bir platformda buluşturuyor. Ayrıca İş Kadınları Forumunda dikkat çeken bir diğer nokta iş adamlarının da konferansa yoğun ilgi göstermesiydi.  Tüm oturumları dikkatle dinlediler. Bu da ekonomide Kadın gücünü desteklediklerini gösteriyor.”

“Her başarılı erkeğin arkasında güçlü bir kadın vardır derler ya, sizin de arkanızda güçlü bir erkek var. Bu belli.”

Bunda çok haklısınız. Eşim Ahmet, hep yanımda zaten birlikte çalışıyoruz.”

“Kadını destekleyen ailelerde başarı oranı boşuna çok yüksek değil. Bize kendinizi, işinizi, başarılarınızı anlattığınız için teşekkürler ederiz. Kadınlar böyle üretken olmalı, kadınlar böyle çalışkan olmalı. Siz ne güzel bir örneksiniz. Sizi tanıdığıma çok memnun oldum.

“Bende memnun oldum.”

Demiştim sevgili okurlarım. Şaşıracaksınız. Ben şaşırdım ve maşallah dedim.

Nazan Şara Şatana

 

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....