Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Olgun haller

Olgun haller
 

Uzun süredir olgunlaşma sürecinde olduğum için sessizleştiğimi yeni çözdüm. Mesela önceden iki oda bir salon evine yatırım yapmayan, evde şu şöyle olsa daha iyi olurdu yahu diye takmayan, onun yerine fır fır gezen ben bu sene bir acayipleştim.

On yıldır çıkıp da oturmadığım minicik balkonuma masa sandalye koyup, çiçek alıp, akşamları elimde kitap, önümde çayım balkonumda sardunyalarımla haşır neşir bir hallerdeyim.

Hayatımda hala yemek yapacak insan sayısı artışı olmamasına rağmen mutfaktan çıkmaz oldum. Kendimce yeni tatlar keşfetmek derdindeyim. Bildiğin kendin pişir kendin yeciyim.

Karadeniz mutfağının pazı kayganasından tut, intoleransım* nedeni ile glutensiz undan muffin yapma, yine intoleransım nedeni ile keçi sütünden yoğurt mayalama, pırasalı mantarlı risotto uydurma, komşunun Malatya'dan getirdiği kayısıları marmelat yapma girişimleri içindeyim. Üzerimde fazlası ile bir ev kadınlığı tribi, bir herkesi doyurma isteği...

Bütün gün evde olsam anaç bir anne edası. Çocuğum olsa "evladım şundan da ye ölmezsin ya!" tavrı. Kalabalıklaşma konusunda gerekli ortamı sağlayamadığım için ise porsiyon fazlalarını "eline sağlık" dönüşü almak üzere komşulara tabak tabak dağıtma, iş yerine taşıyarak tatmin olma çabası...

Evde bir tadilat şenliği... Yenilenen musluklar, onarılan pencereler, büyüyen ve kocaman bir vitrin halini alan salon camından dışarı bakıp bakıp ne de güzel oldu demeler. Eskileri atıp, yerine yenilerini koydukça sevinmeler...

Çocuk odası niyetine tutulan fakat - bir türlü çocuk yapılamadığı için - atıl kalan odaya kütüphane alıp çalışma odasına çevirmeler, sonra kitaplar arasında kaybolup odadan çıkamamalar...

Evin hangi köşesinde vakit geçirsem acaba, her yer çok keyifli oldu, şimdi yaz; balkonda takılayım kış gelince kütüphaneli odaya geçerim ama salondan da dışarı bakmak eğlenceli şeklinde git gel bir kafa ile ev içinde kararsız dönmeler, dönmeceler...

Elimde not defteri yatak odasına şu lazım, salona bu lazım diye değişikliğe doyamama ve itina ile not almalar... Bütçeyi denkleştirme çabaları içinde hayıflanmalar!

Bu yıl kendiliğinden gelişen yeni bir hayat düzeni kurdum. Bana çaktırmadan ağırlık getiren, eve dönük halimi geliştiren, mutfaktaki yaratıcılığımı iyice pekiştiren, koşturmadan çok içinde bolca huzur taşıyan bu sakinlikten pek memnun kaldım. Yaş kemale, ruh olgunluğa geçerken çok farklı öncelikleri geride bıraktığımı farkettim. Değişen zevklerimle, yön değiştiren fikirlerimle, belki de henüz kendimle buluştum. Bambaşka bir ben oldum... Gün geçer başka bir ben daha olurum.

 

* Gıda Intoleransı: kişiye göre değişen, vücudun sindiremediği için tepkiler verdiği yiyecekler.

 
Toplam blog
: 118
: 1607
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Bir fikirden bir başka fikre, gerçeği bulana kadar bir halden başka bir hale geçip duruyorum. İncede..