Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '12

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Olmadı POSTA bu haberi hiç yakıştıramadım

Olmadı POSTA  bu haberi hiç yakıştıramadım
 

ATM


Ofiste,  öğlen arasında  masanın üzerinde bir gazete gördüm. POSTA  Gazetesi idi.

Sayfalarını çevirmeye başladım.  Önce bol bol  cıbıl cıbıl hatunlar.

Fabrika ayarlarımı bozduğu için pek kurcalamam o haberleri. 

Neyse, sayfaları çevirmeye devam ettim. Ekonomi sayfasına geldiğimde  durdum.

Bir başlık : CEBTEB ile  dünyada ilk kez ATM’ den  kartsız para çekilebiliyor.

Dikkatimi çekti, haberin detaylarını okumaya devam ettim.

Evet evet yanlış  okumamıştım başlığı. Çünkü haberin detayında da aynı ifade vardı . Aynen şöyle diyordu : ‘ Türk Ekonomi Bankası…ile dünyada ilk kez ATM’ den kartsız para çekilebiliyor.’

Herhalde 2008 ya da 2009'un bir gazetesi, bizim yardımcı kız etrafı temizlemek, cam mam silmek için arşivden bir yerden çıkarmış bu gazeteyi diye düşündüm.

Hemen tarihine baktım.

O da ne?

Tarih 31 Ekim 2012  Çarşamba. Yani bugün.

Gazete: POSTA

Ekonomi haberleri, sayfa: 9.

Gözden kaçmış bir detay  ya da baskı hatası da değil.

Göstere göstere babalar gibi fotoğraf  da  koymuşlar.

Hani magazin sayfası olsa, herkes k...çından bir haber yazdığı için, bu  lakayıtlığı  ihmâl edebilirdim.

Uzmanlarının dışında kimsenin kalem oynatamadığı bir  ekonomi sayfasına hiç yakıştıramadım bu haberi.

Türkiye'de  Temmuz 2010’da  İş Bankası’nın uygulamaya koyduğu Biyokimlik isimli uygulama ile ATM’ lerden kartsız para çekme işlemi  iki yıldan fazladır zaten gerçekleştirilebiliyor.

İstediğiniz bir parmağınızı,  herhangi bir  İş Bankası Şubesi’ndeki  müşteri temsilcisinin masasında bulunan, bu işlem için özel olarak hazırlanmış bir cihaza tanıtmanız yeterli.

Daha sonra da ATM cihazından para çekerken, şubede tanıttığınız o parmağı İş Bankası Bankamatiğindeki   özel bölmeye okutuyorsunuz. Hepsi bu. Hiçbir masrafı da yok.

Olmadı POSTA olmadı.

Hem de ekonomi sayfasına hiç yakışmadı.

Sabrın sonu ile

 
Toplam blog
: 269
: 1885
Kayıt tarihi
: 08.01.07
 
 

Kabataş Erkek Lisesi Matematik (1992) Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Mak..