Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

31 Ocak '20

 
Kategori
Sağlık
 

Olmaz Demeyin Oluyor

NAZARA UĞRADIM UĞRAŞIYORUM
DUALARINIZI DİLİYORUM
 
Bir süredir yatağa gömülü, yorgana sarılı, battaniyeye bürülü yatıyorum. Sağa sola dönemiyorum yerimde doğrulup oturamıyorum. Belime dayalı sıcak su torbasıyla sürekli yatıştayım. Tadım, tuzum kalmadı. Keyfim istifa etti gitti, ardından huzurum yitti. 
 
Her şeyin başı sağlık, sağlık bozuldu mu evvelki yaşamın bir hükmü kalmıyor. Geçmiş güzel günleri düşünmek ruhu üzüyor. Bilgisayarlardaki masa üzeri günü geçmiş birikmişler gibi, hafızadaki hatıralar toplanıp geri dönüşüme dolduruluyor. Ne yediğinden tat alabiliyor insan, ne giydiğinden zevkleniyor. Dolaplar giysi kakılı olsa da hergün her vakit üzerinizde pijama bulunuyor. Hasta olmak sağlıklı yaşamdan uzaklaştırıyor.
 
Beni buradan takip eden dostlar, vefalı okurlar yokluğumu farketmişler; bir şekil ulaşıp 'nerelerdesin,' diyorlar. Öyle ya epeydir hiç bir yerde sesim çıkmıyor, sedam duyulmuyor. Yazıp çizemiyor, okuyamıyor, gülüşüm hiç bir yerden yansımıyor, duyduklarım hakkında hiç bir şekilde görüş beyanında bulunamıyorum. Ha bu çok mu önemli? Benim bir konu hakkındaki görüş beyanım birileri için belki hiç önemli değil, ama yazamıyor olmak bana ıstırap verici... 
 
Hatırda olmak, hatır sorulmak güzeldir. İnsanın insandan haberdar olması elbette önemlidir. Birinin sağlığını bilmek, bir gönül kazanmaktır maksat; yoksa insanın eti yenmez, derisi giyilmez. Kime nedir kimin ne yapıp ettiği, sorulmazsa öğrenilmez, duyulmazsa bilinmez kimin batıp çıktığı.
 
Aman Allah'ım günler oldu vakitlerim acı içinde doldu. Saatler sanki hızla geçti de acım hala içimden geçmiyor. Canım çok yanıyor, tahammül de bir çeşit fedakarlıktır, lakin bu acılar için olmamalı. Sevenlerim, sevmeye meyilli olanlarım; duanızı esirgemeyin ne olur, elbet her güzellik dualarda buluşur. 
 
Şu son bir kaç aydır inanın bana kimsenin tavuğuna kışt demedim. Kimsenin atını ürkütmedim. Kimseye gözünün üstünde kaşın var demedim. İteni boş verdim, tutmayanı görmezden geldim. Üç günlük ölümlü dünyada yalnızca sevgiye değer verdim. Zaten yoktum buralarda, geziye çıkmıştım. Başka yerleri gördüm geldim, sonrasında böyle oldum. 
 
Haftalar oldu geleli, geçmedi. Hâla acı içinde kıvranıyorum. Neden derseniz hemen söyleyeyim, bir süre önce belimi incittim. Nasıl oldu bilmiyorum. Bir anlık ters bir  hareket yapmışım, elimdeki kağıt parçasına şaşkınlıkla bakmışım, kağıtı kaydırıp yere düşürüvermişim. Fakat alalede bir kağıt değil bu,iki oda içinde sarfettiğim doğalgaza gelen 500 küsür liralık fatura... Gördüğüm rakama gözlerimi inandırmak uğruna kağıdı düşürdüğüm yerden almak için hızla eğilip kalkmışım. Yok kalkamadım, kalakaldım. Üzeri bol rakamlı faturayı yerden alamadım, ama ben iki büklüm oldum, aniden kasıldım. Gözlerimden dökülen yaşların miktarını sayamadım. Soluğu doktorda aldım. Bir anlık gaflet, stres, öfke, dalgınlık nelere mal oluyor. Bir ömrü bile sonlandırabiliyor.
 
Koskoca insan ağlar mı, demeyin insanın neresi acırsa canı orası oluyor. Kıvrım kıvrım kıvrandım. Doktorlara göre belimde kayma olmuş. Tedavisi bir hayli zormuş. Bir faturanın başıma açtığı soruna bakın. Sağlığımın sonuna neden olmuş. Belli ki üzerime nazarlar konmuş. 
 
Niçin derseniz, geçtiğimiz yaz ve sonrası biraz yurt içi, yurt dışı gezilerim oldu. Konu komşu, bunun nasılına bayağı bir kafa yordu. Onlar hırslanıyor, çifter maaşla kazandıkça harcamıyor, ben emekli maşımla nasıl geziyormuşum. Dertleri tasaları bu olmuş, ruhları hep fesatlık dolmuş. Kinayeli sözleriyle yüreğimi incittiler, gözleriyle yıktılar beni yatağa düşürdüler. Şerlerinden Allah muhafaza etsin. Rabbim tez vakitte tüm acı çekenleri iyileştirsin, eskisinden iyi oluruz inşallah... 
 
Bir yerlere gitmediğim zamanda evimde de aynı parayı yiyorum, ben kimseye halim şudur demiyorum. Ayrıca farklı yerleri görmeyi, farklı kültürden insanları tanımayı çok seviyorum. Kimseyi kıskanmıyorsam, kime ne seyahatlerimden. Bunu iş edinenler var, kendisinin yapmak isteyipte yapamadığını başkası yapınca kıskanıp nazar edenler var. 
 
"Bana bir şey olmaz" demeyin, çevrenize karşı dikkat edin, nazar haktır, sağlıklı kalbi bile çatlatır. Kaldı ki ben bünyece zayıfım, hemen üzülüp süzülüyorum.
 
Şimdilik gezip tozduğum yerleri buradan yazmayacağım, kem gözlerin oklarını üzerime almayacağım. Halimi merak eden okurlarıma iki satırlada olsa bilgi vereyim istedim.  Dualarınızı diliyorum sizlerden. Benden herkeslere gönülden dua. 
"Allah'ım bize inşallah olur diye dua edip hayalini kurduğumuz her şeyin, çok şükür oldu sevincini yaşat inşallah." 
 
Dualarımız kabul Cumamız Mübarek olsun. Selam ve sevgilerimle, sağlıcakla kalınız. 
Ayfer AYTAÇ
ayferaytac.com
 
 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..