Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '09

 
Kategori
Haber
 

Ölmek benim hakkım

Ölmek benim hakkım
 

Türkiye'de kaç omurilik felçlisi var ve de toplamda fiziksel ve psikolojik olarak kaç engelli var?
Bilmiyorum ama ben her gün onlarca engelli ile zaten sokakta karşılaşıyorum. İşin acı tarafı Türkiye engelli vatandaşlarını evlere kapadığı için biz aslında durumun vahametini pek anlamış değiliz. Engelin konusu ne olursa olsun gerçek şu ki Türkiye' de engelli iseniz size ölmek için bile hak tanımıyorlar. Yukarıdaki haberde de olduğu gibi kişi en doğal hakkı olan ötenazi hakkını bile kullanamıyor.

Dün metrodan indim (Yenibosna) ve merdivenleri çıkarken bir engelli vatandaşın sandalyesinde kendisini yukarıya çıkarması için herhangi bir gönüllü vatandaşı yalvarır gözlerle beklediğini gördüm. Ancak kimse çıkarmaya yeltenmedi, çünkü orada en azından 100-150 basamak vardı, 4 kişi zor çıkarır yani. Anlatmak istediğim bir engelli için bir yürüyen yol veya asansör yoktu. Hadi bunları geçtik, bunlar da yapılır dedik, peki bu insanların sosyal hakları?

Türkiye'de şu anda hiçbir engelli için özel olarak o hastalığa teşhis edilmiş profesyonel rehabilitasyon merkezleri yok. Ne kadar çok bakıma muhtaç şizofreni hastası olduğunu biliyor musunuz? Veya otistik, veya omurilik felçli, veya bir sürü diğer engel... Bilemeyiz çünkü hepsi dört duvar içinde acılar içinde yaşıyorlar. Koskoca Türkiye için rehabilitasyon merkezleri çok mu zor sizce? İnanın tüm maliyeti AB fonlarından karşılamak bile mümkün olacaktır.

Ben Tuğrul Cankurt'un neden ölmek istediğini anlıyorum, ya siz?

 
Toplam blog
: 102
: 1607
Kayıt tarihi
: 26.08.08
 
 

1980 İzmir doğumluyum. Kendimi bildim bileli gözlem ve yorum yapmayı çok seviyorum. Genelde hayatı h..