Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ölmelerin en yakışıklısı!

Ölmelerin en yakışıklısı!
 

Falezlenmiş bir yüreğin kıyısında debelenmekteyim şimdi. Her gün kendimden düşüyorum paramparça, kan revan içinde. Her şehit haberiyle yüzbin kere tekrarlanan bir ölmektir bu.

Kelimelerin kifayetsizliğinde kıvrım kıvrım kıvranmaktayım. Bir ananın acısını ortaya koyacak en derin cümle nedir? Yahut isyan kınını paramparça edecek en bıçkın cümle nedir? kelimeler kifayetsizdir, tek ifademiz akan yaşımızdır. Her yüzde derin bir acı ve yüreği çatlatan sancı.

Kurşun dediğinde ne zalımmış bre gardaş! hiç yokmuş acıması. Acıtması varmış en çok.

Korkardı anan, sen aklına düşünce! kendi öksüzlüğünü bulaştırmak istemezdi sana, lakin sen yetimlik bıraktın evladına.

Korkardı anan, sen aklına gelende! kolunu, kanadını kırmandan, paramparça bir yere yığılmandan korkardı. Yüreğine kan bulaşmasından. Onu ortada bırakıp ölmenden korkardı anan.

Eşinin yerine de, babanın yerine de, kardeşlerinin yerine de, evlatlarının yerine de yetecek kadar tek başına korkardı anan. Anaydı!

Cemre düşer toprağa, anan sayıklardı seni " Allahım sen oğlumu düşürme " derdi. kararmasın gözü, dönmesin başı, kapaklanmasın yere, kanamasın sakın. Her gece duadan elleriyle uzanırdı sana, kimse tutmaz benim kadar narin ve sıcak o küçük ellerini yavrumun derdi, dua dua yatsı vakti, sabah namazında hep uzanırdı sana elleri.

Sen şehid oldun! en yücesi makamların. Amma durmuyor genede gözümün yaşı, dürtüklüyor gözümü de salınıp akıyor oğul.

Öldüğünü duyduk, akşam haberlerden, seyirci kaldık, kahrolduk, aradın da bizi bulamadın mı ölürken oğul!

Sözde aydınların sözlerine, politikacıların samimiyetsiz mesajlarına, koltuk sevdalılarının yalan kokan bakışlarına, ruhunu üç kuruşa satmış laf ebelerine hiç aldırmadım bilirsin oğul!

Tek senin acına aldırıyorum oğul! tek seni ciddiye alıyorum! Vallahi ben de en az senin kadar sitemliyim oğul! bakma yaşadığıma, ölemediğime bakma... ben de sitemliyim senin kadar, hatta senin yokluğun kadar oğul!

Haberini izlerken televizyondan, bakamadım. Seni tanımaktan korktum, yüzünü görmekten, ya oğlumsan diye!

Ölme oğuuulll! ölme! ölme oğuuuuulll!

Yolunu kesen kurşuna beni diyeydin oğul, adımı vereydin! o kurşun gelip bana vuraydı oğul! sen ölmeeee!

Uzat elini, tut ellerimi, kurbanım oğul! Kalk diyom oğul! kalk diyom !


"Ey Oğuz Milleti ; Üstte mavi gök çökmedikçe, altta yağız yer yarılmadıkça, senin ilini ve töreni kim bozabilir. "
Bilge Kağan


Cümle Türk Şehidleri anısına!

resim: www.kuvvaimilliye.net

 
Toplam blog
: 50
: 618
Kayıt tarihi
: 20.03.07
 
 

  Yıldız yüklü gecelerde Üşüyerek beklerim. Canım tellere takılır, Ellerimde yüreğim. ..