Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '11

 
Kategori
Tiyatro
 

Ölüleri Gömün

Ölüleri Gömün
 

Bilindiği gibi, İstanbul'da yüzün üzerinde Alışveriş Merkezi (AVM) var.

Her birinde ünlü markalardan oluşan mağazaların yanısıra üç, beş, hatta on sinema salonlarıyla hizmet veriyor.

İlginçtir, yüz AVM'den sadece iki tanesinde Tiyatro salonu mevcuttur.

Bu tablo bize, Uluslararası Emperyal güçlerin tüketime dayalı dayatmasını göstermektedir.

Tiyatro izlemek, insanın yaratıcılık ve hayal gücünü geliştirdiği gibi, doğru düşünmeye ve doğru karar vermeye yardımcı olur.

Sinema, sanatın sekizinci dalı olarak kabül edilse de, ticari amaçlı bir sektör olduğunu da unutmamamız gerekir.

Bu bağlamda şunu söylemek gerekir ki, Emperyal güçler, toplumun yaratıcılık ve hayal gücünü yok etmeye çalışarak, daha az düşünmeye, daha çok tüketmeye yönlerdirdiği bir gerçektır.

Bu akşam, bir Alışveriş Merkezinde İstanbul Devlet Tiyatrosu Sahnesindeki, İrwin Shaw'ın yazmış olduğu "Ölüleri Gömün" adlı eserini seyretmek için gittiğimde sevindirici bir olayla karşılaştım.

Oyuna müthiş bir ilgi olduğunu gördüm. Hafta ortası olduğu halde Tiyatroya olan ilgi karşısında heyecanlandım, sevindim.

Bilet bulmak şöyle dursun, salon merdivenlerinde oturarak oyunu seyretmeye bile imkan olamayacak kadar izdiham vardı.

İlgi duyduğum oyunun özeti şöyle; "Dünyanın her tarafında sürüp giden savaşların birinde vurulan askerler mezarlarından kalkmış olsalar ve savaşı durdurmaya kalksalar neler olur?.. Ordu, hükümet, silah tüccarları, politikacılar, iş adamları, din adamları nasıl tepki verir?.. Ya kocalarını, sevgililerini, babalarını ve oğullarını kaybedenler?.. Gerçekten savaşsız bir dünyayı istiyor muyuz?"...

İzlemeyi çok istediğim bu oyunu bu akşam izleyemediğim için üzüldüm fakat tiyatroya karşı olan yoğun ilgiden dolayı sevinerek salondan ayrıldım.

Haftasonu benim gibi mutlaka oyunu izlemenizi istiyorum...

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..