Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '17

 
Kategori
Deneme
 

Ölüm Hayatın Ruhudur

Ölüm Hayatın Ruhudur
 

heykel Michelangelo di Lodovico Buonarrotti Simoni -Pieta


Ölüm, hayatın en yaratıcı emeğidir.
 
Öldükten sonra dirileceğine ya da cennette dünya nefsiyle yaşamaya devam edeceğine zihni kapatan tam imanla inanmışların dışında herkes ölümü sevimsiz bulur. Çok düşününce ve yeteri kadar da yaşlanınca insan ölüm korkusunu yenebilir belki; gene de kimsenin ölüme meydan okuyacağını sanmam. Sadece ölümden sonra daha mutlu yaşayacağına inanmış metafizik geçkini insanlar ölümden korkmazlar ve ölümü arzuyla çağırırlar.
 
Ben ölüm korkumu epeyce hırpaladım; birkaç işim kaldı onları da tamam edeyim ölüm ne zaman gelirse gelsin demelerdeyim. Varoluş nedenim benden kaynaklı olmadığı için ölüm nedenime kahretmeyi adil bulmuyorum. Doğmak için emek harcamadım; ölmek için asla harcamam... Sadece kabullenirim.
 
Aslında bilirim; ölüm hayatın ruhudur; o olmazsa hiçbir can dirilemez. Yani, ben ölmezsem ölümlüler beni Tanrı yaparlar ki bu da başıma sarabileceğim en büyük beladır. Herkes ölmezse daha bile beteri olur. O kadar tanrının evreni yönetmeye kalktığını bir düşünsenize...
 
Muharrem Soyek
 
Toplam blog
: 363
: 1765
Kayıt tarihi
: 04.08.08
 
 

Parasız yatılı Darüşşafaka Özel Lisesi'nde iki yılı hazırlık sınıfı olmak üzere yedi buçuk yıl ok..