Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '17

 
Kategori
Kitap
 

Ölüm Limuzini

Ölüm Limuzini
 

Nazlı Eray'ın Ölüm Limuzini adlı romanı Kennedy suikasti ekseninde kahramanıyla okuru serüvenden serüvene koşturuyor.

KENNEDY 2016'DA ANKARA'DA NE ARIYOR?

20170116_202817

Nazlı Eray'ın Ölüm Limuzini adlı yapıtı Kennedy suikastini masaya roman çerçevesi içinde zengin bir bilgi dağarcığıyla yatırıyor. Cinayetle ilgili kimi kuşkulu durumları okurla paylaşıyor. Fantastik edebiyatımızın sayılı adlarından Nazlı Eray, Kennedy'i Ankara Mamak'ta bir bahçeye getiriyor ya da kahramanımız Selim karşımıza Kennedy olarak çıkıyor, roman bu ya. Kennedy cinayeti ile ilgili ilginç bilgiler bulabileceğiniz bir roman olduğunu söylemem gerekiyor.

"Koştum, gittim banyodaki aynaya baktım. J.F. Kennedy idim. Saçlarımı hafif arkaya attım. İçimde bir heyecan vardı ama yorgundum." (s.135)

GÜNCELLİK

Nazlı Eray'ın Ölüm Limuzini adlı yapıtında Kennedy cinayetiyle birlikte gönder göndermeler de görüyoruz, ülkemize ilişkin. Kitapta olayların yakın zamanda geçtiği belirtiliyor. Kitapta, Amerikan bakanlık seçimlerini Trump'un kazandığı veriliyor. Hatta yazar Trump'un seçim sonrası konuşmasını yaptığını da belirtiyor.

Ülkemizden örnek verecek olursak, canlı bombalar, OHAL ve Ankara'nın savaş uçaklarınca bombalanması bölümleri akla yakın zamanda olanları getiriyor. Ayrıca kahramanımızın Bursa, Sinop, Adıyaman, Ankara ve İstanbul'da aktardığı olaylarda ve yer adlarından da anlaşılacağı üzere yapıtta kentlerin güncellenmiş durumunu görüyoruz. Otel, alışveriş yerlerinin ve kafe adları yapıtta bolca geçiyor.

"Sen nasılsın Lullam, boş ver beni? İstanbul'a gitmiştik bir ilkbahar günü. Uzun yıllardan sonra ilk defa İstanbul'a baharda gidiyordum." (s.199)

Ülkemizin birçok kentinde yaşanan serüven eşliğinde Kennedy cinayeti ile ilgili ilginç bilgiler sunuyor, Ölüm Limuzini'nde Nazlı Eray.

Fantastik edebiyatın sayılı yazarlarından Nazlı Eray'den dikkjate değer bir yapıt olan Ölüm Limuzini zevkle, sıkılmadan okunan bir roman.

MUSTAFA ASLAN
......................................

Ölüm Limuzini (Roman) Nazlı Eray, I. Basım:Everest Yayınları, İstanbul, Ocak 2017

 
 
Toplam blog
: 4
: 232
Kayıt tarihi
: 03.10.11
 
 

kültür, sanat, yemek, kentler ve insanlar, yeni kitaplar, sinema ..