Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '07

 
Kategori
Müzik
 

Ölüm sana yakışmadı…

Ölüm sana yakışmadı…
 

Ölüm Sana Yakışmadı…

“Ölüm ki yakışmazdı bize…”

Türkiye’nin ilk Laz-rock grubunun kurucusu, etnik müziğin önemli isimlerinden Kazım Koyuncu’yu 25 Haziran günü tedavi görmekte olduğu hastanede kaybettik. Altı aydır kanser tedavisi gören sanatçı bu süreçte hiç müzikten kopmadı. Türkiye’nin çeşitli illerinde konserler vererek çok sevdiği sahneden kopmak istemediğini dile getirdi; fakat yaşam sahnesinden çok çabuk ayrıldı. Henüz gencecikti daha 33’ünde…

Yaşasaydı Harbiye Açık Hava tiyatrosunda geleneksel hale gelen“ Hey Gidi Karadeniz” konserinde olacaktı, çok sevdiği arkadaşları Volkan Konak ve Fuat Saka ile birlikte… Ama olmadı konserine iki gün kala yaşama gözlerini yumdu ve katılamadığı konserinin sahnesine tabutuyla çıktı. Sevenleriyle son kez hasret giderdi ve oradan son yolculuğuna alkışlarla uğurlandı. Yaşadığı sürece hep başı dik, yaşama karşı belli bir duruşu olan ve insanlığını hiç unutmayan bir sanatçı oldu. Yakalandığı hastalık sürecinde de muhalif kimliğiyle “Çernobil’in etkileri” üzerine çeşitli konferanslara katıldı ve bizlere nasıl kandırıldığımızı, dönemin bakanının gözümüzün içine bakarak nasıl yalan söylediğini haykırdı. Kazım Koyuncu duyarlı bir sanatçı olarak insanların dertlerini hep yüreğinde hissetti, bir söyleşisinde “ Duyarlı bir sanatçı olarak insanlarımızın dertlerini hissediyordum, bundan dolayı kanser de oldum artık. Ben kanserden çok korkan bir insandım. Kanserim ve artık korkmuyorum. Sadece, beni sevenleri ve özgürlüğümü düşünüyorum. Ölüm küçük bir şey, ama hastalık… İşte o sizin özgürlüğünüzü sınırlıyor.”diyordu. Karadeniz’in asi delikanlısı, Karadeniz müziğini yozlaştırmadan bizlere ulaştıran az sayıdaki sanatçının önde geleni, Hopa’nın güzel yüzlü çocuğu Kazım Koyuncu erken ayrıldı bu dünyadan. Zaten her ölüm erken değil midir bu yaşam sahnesinde? Hoşçakal KAZIM… Seni unutmayacağız…

KAZIM KOYUNCU? 1992’de Türkiye’nin ilk laz-rock grubu Zugaşi Berepeyi kurdu. Koyuncu bu grupla 1995’te “ Va Mişkunane”(Bilmiyoruz), 1998’de de “İgsaz”(Gidiyor) isimli albümleri yaptı. Koyuncu, 1998’in sonunda grubun dağılmasının ardından tek başına müziğe devam etti. Koyuncu ilk solo albümü “Viva’yı 2001’de, ikinci solo albümü “Hayde’yi Nisan 2004’te çıkardı. “Gülbeyaz ve Sultan Makamı” adlı dizilerin müziklerini yaptı.

 
Toplam blog
: 46
: 2044
Kayıt tarihi
: 01.07.07
 
 

Edebiyat ilgi alanım... Şiir, kitaplar, denemeler ve lezzet durakları hakkında benim de bir çift ..