Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '08

 
Kategori
Deneme
 

Ölüm temrinleri- XI

Ölüm temrinleri- XI
 

Bir yaz günün ikindi vaktiydi
Anadolunun eski şehirlerinden birinde
Dolaşmaya çıkmıştım
Vakit geçsin diye..

Aylardan Ramazandı ve oruçluydum ben de..
Açlıktan beslenen ruhum
Işımaya başlamıştı iyice
Nefsim büzüşüp
Çekilmişti bir köşeye..

Böyle bir hal üzre
İkindi namazını kılıp
Şehrin ulu camisinde
Çıktım dalgın
Ve derin düşünceler içinde..

Baktım kalabalık yürüyor bir yere.
Katılıp kalabalığı yürüdüm ben de..
Cenaze var..!

Genişçe bir alan
Yanında iki metrelik bir duvar..

Saf saf olduk musallanın önünde
Müezzin seslendi sonunda
"Er kişi niyetine...!"

Namazı bitirip selam verince
İmam döndü bize,
Helal edin hakkınızı
Bu mümin kardeşinize..!

Helal olsun, dedik hep bir ağızdan
Merhumu tanıyan, tanımayan..

Tanısak da tanımasak da
Soluduğumuz aynı hava
İçtiğimiz aynı su..
Nihayet değil miyiz, hepimiz
Aynı yolun yolcusu..

Kim bilir belki de bir gün
Bir hak ihlali olmuştur aramızda
Ne de olsa sonuçta
Paylaştığımız aynı dünya..

Yüklendik tabutu
Aldık omuzlarımıza
Son görevimizi yapmak üzere
Bu yol arkadaşımıza..

Nerde var, nerde yok, birden
Atladı iki genç
Yanımızdaki yükseltiden..

Üzerlerinde beybeyaz gömlekleri
Girdiler tabutun altına
Yürüdüler ileri..

Birisi hemen sokuldu yanıma
Bindirdi tabutu omuzuna..

Sonra ne oldu bilmiyorum
Tuhaf bir hal oldu
Sanki zaman durdu..
Delikanlının bembeyaz gömleği
Birden kıpkızıl kan oldu..

İrkildim görünce kanı
Tabut kanıyor sandım.
Hatta, bayağı duyulur bir sesle
Söylendim, tabut kanıyor, diye..

Ama duymadı kimse beni
Kafile aynı hızla
Devam etti yoluna

Ürpertili bir şaşkınlıkla
Kalakaldım orada...

Aradan yıllar geçti
Bugün hala
Düşünürüm bu işi

Neydi...
Yoksa şehit babası mıydı
Bu merhum kişi..

Üstelik henüz sıcaktı
Yeni bitmişti Kıbrıs harekatı

Çözemedim..
Zaten çözmem de mümkün değil;

Mahiyetini anlayamadığım bir hal mi olmuştu..
Yoksa oruçlu başıma bir hayal mi olmuştu...

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..