Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '08

 
Kategori
Şiir
 

Ölüm temrinleri-XVIII

Ölüm temrinleri-XVIII
 

Hüseyin'in gençti
Delikanlıydı..
Ama
Kendini isbat için
Yaptığı gibi bazı gençlerin
Annesine sardı..

O zamanlar babası Avrupadaydı.

Kadıncağız saçını süperge etse de
Hüseyin'in zulmünden kurtuluşu yok
Evlattır deyip sineye çekse de
Oğulun çektirdikleri haddinden çok

Hüseyin günden güne
Azıtıp iyice..
Evin avlusunda güpegündüz
Dövmeye başlıyor anasını
Evire çevire..

Konu komşu bu işe üzülüyor
Ama Hüseyin azmış bir kere
Nasihat almıyor, laf dinlemiyor..

Dokuz ay karnında taşıdığı
Uğruna yanıp yakıldığı
Evladından gün aşırı
Azar işitip dayak yiyen
Zavallı kadın, bitmiştir artık
Hem ruhen hem bedenen

Bir gün bizim evde gördüm onu
Anacığıma dert yanıyordu..
İki gözü iki çeşme
Ağlıyor, ağlıyordu...

Belli ki bu hayırsız evlattan
Dayak yemek
Ağırına gidiyordu..

Epeyce anlattı, içini döktü..
Sonra ta içinden gelen bir ah ile
Beddua etti..

Bunca emek verdim
Yemedim yedirdim
Giymedim giydirdim
Şu yaptıklarını görsün de Allah
Kamyonların altında kalasın inşallah..!

Bu bedduayı kulaklarımla işittim.
Öyle içtendi ki irkildim...

Sanki bir elektriklenme oldu orada
Beddua anında ulaştı Allaha...

Tövbe de, dedi anacığım
O nasıl söz..
Sonra acısını yine sen çekersin
Evladın o senin öz be öz..

Ama kadının acısı büyüktü
Asla geri almadı sözünü
Kalktı gitti evine
Yine nice zulümlere
Uğrayacağını bile bile...

Sonra ne mi oldu, diyorsunuz.
Hüseyinin hikayesini merak ediyorsunuz..

Arabasına benzin almak için
Girdiği istasyondan çıkarken yola
Basireti bağlanmış
Bakmamış sağa sola..

Anayoldan gelen koca bir kamyon
Öyle bindirmiş ki Hüseyine
Arabanın yarısı bir yöne gitmiş
Yarısı öbür yöne..

En son hastanede gördüm Hüseyini
Yaralıydı ama konuşuyordu..
Geçmiş olsun dedim ama..
Anasının beddua eden sesi
Hala kulaklarımda uğulduyordu..

Bir kaç gün geçmedi zaten
Öldüğü duyuldu..

Ey bugünün arkadaşına tapan
Arkadaş uğruna annesini
Babasını bedelsiz satan
Kıyamet çocukları..

Hüseyinin öyküsünden bir parça
Ders alır mısınız..?
Sizi dünyaya getiren,
Kanından kan, canından can veren
Annenize el kaldırır mısınız..?

Anadan, babadan
Beddua alandan
Daha talihsiz kim vardır..

Ne dünyada işi rast gider
Bu bahtsızın, ne ahirette

Çünkü razı etmedikçe ebeveyninizi
Razı olmam diyor Yaratan nihayetinde..

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..